PROVINCIA

La Xunta enviará la candidatura de la Ribeira Sacra a la Unesco este año

Feijóo se compromete de forma definitiva con la declaración BIC, como "paso necesario" para lograr que sea Patrimonio Mundial 

"Estamos en condicións de iniciar a andaina para conseguir que a Ribeira Sacra sexa declarada Patrimonio da Humanidade e chegaremos ata o final. Isto non ten volta atrás". El presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, reveló ayer que antes de que acabe el año remitirá la documentación necesaria a la Unesco para que inicie el expediente "desta paisaxe sobranceira". Además, y para acelarar estos trámites, se comprometió también a dar inicio este mismo verano al expediente de declaración de Bien de Interés Cultural (BIC) en toda la zona para que pueda estar finalizado "antes de que remate a lexislatura".

El presidente de la Xunta anunció ambas medidas en el marco de su primera visita al monasterio de San Pedro de Rocas, en Esgos, en la que estuvo acompañado por el presidente de la Diputación, Manuel Baltar; la delegada de la Xunta en Ourense, Marisol Díaz; la directora xeral de Patrimonio, María del Carmen Martínez, y el alcalde de Esgos, Mario Rodríguez.

Feijóo destacó la visita de ayer  como un "día especial de compromiso das administracións para dar o paso definitivo da protección máxima da Ribeira Sacra", con la próxima apertura del BIC en toda la zona, "que é un dos expedientes máis difíciles e complexos de todas as declaracións, ao estar ante un territorio que abrangue moitas hectáreas, moitas parcelas, moitos concellos e dúas provincias, pero ímolo facer pola xente da Ribeira Sacra e pola conservación do noso patrimonio".

El inicio de esta declaración BIC, una figura jurídica que sirve para proteger el patrimonio histórico en España, preservará definitivamente y para siempre esta zona paisajística. El expediente estará acabado en su totalidad "antes de que cheguemos ao final desta lexislatura", aseguró Feijóo.

Esta medida es "un primeiro paso necesario" para iniciar los trámites para declarar la Ribeira Sacra Patrimonio Mundial de la Unesco, de igual modo que se hizo anteriormente con la Muralla de Lugo, la Torre de Hércules, el Camiño do Norte, el Camiño Francés o el centro histórico de Santiago de Compostela.

Este doble expediente será "bo para o crecemento económico, bo para os veciños e bo para Galicia", resaltó Feijóo, porque la declaración de la Unesco supondría una importante revitalización económica e social para toda a zona "que atraerá a moita xente a vir, ver, observar e degustar un ben desta categoría". Por ello, con el objetivo de "dotar esta zona do máximo recoñecemento", se iniciará este mismo verano el expediente de declaración BIC. Asimismo, Feijóo puso en valor que en Galicia "temos máis lugares declarados Patrimonio da Humanidade que en 21 estados de Europa".

Por su parte, el presidente de la Diputación de Ourense, Manuel Baltar, aseguró que la declaración BIC supondrá "un relanzamento da candidatura para ser Patrimonio da Humanidade, como figuraba no noso programa electoral" y agradeció la visita al que es "o punto de referencia da Ribeira Sacra, non só por ser o lugar máis visitado, senón polo seu valor histórico e cultural".

“UN SÍMBOLO DE GALICIA" 

Feijóo se mostró maravillado en su primera visita al monasterio de San Pedro de Rocas, el más antiguo de Galicia: "É un dos tesouros máis importantes, un dos principais sinais de identidade deste pobo único e un símbolo de Galicia". Destacó los cuidados, con una mención especial a la Diputación, como propietaria, "polo seu máximo nivel de esixencia no seu coidado".

La visita sirvió para anunciar que la Diputación y la Xunta iniciarán los trabajos para proteger la sala que alberga valiosas punturas murales y que, apartir de ahora, racionalizarán las visitas "para poñer en valor e preservar este monumento". En el 2009, ambas administraciones colaboraron en la rehabilitación de la cubierta y actualmente restauran uno de los murales-mapamundi.

Te puede interesar