Unións Agrarias propone un plan a Medio Rural para que aumenten las bodegas

El sindicato Unións Agrarias ha solicitado a la Consellería de Medio Rural un Plan Integral para la Denominación de Origen Monterrei que permita la implantación de nuevas bodegas o bien que se redimensionen las actuales con el fin de garantizar la compra-venta de toda la uva.
Argumenta que las bodegas sólo disponen de capacidad para transformar entre 1,2 y 1,5 millones de kilogramos de uva, en tanto que la produción de uva en viñas reestructuradas supera los cuatro millones. ‘Mentres non se implanten máis adegas de transformación na denominación, semella complicado que se poida chegar a ningún acordo sobre os contratos homologados’, apunta el sindicato, recordando que la negociación de los precios entre bodegueros y productores se inició la semana pasada.

Unións Agrarias señala que la Denominación de Orixe Monterrei destaca ‘polo esforzo que fixeron os viticultores nos últimos anos na reestruturación de viñedos. Adaptáronse con profesionalidade ós requerimentos do mercado. Compre agora que se faga un esforzo para que a parte industrial aumente a súa capacidade de transformación’.

Solución global

El sindicato solicita una solución global ya que ‘a posta en marcha de contratos homologados só tería sentido se antes se garante a compra-venda de toda a uva’ puesto que, añade, promoverlos ‘só para unha pequena porcentaxe dos viticultores non pasaría dunha operación de maquillaxe.

El delegado, Xosé Rodríguez, manifestó en los últimos días que, precisamente, la consellería mantiene una ‘discriminación positiva’ con respecto a la Denominación de Monterrei. Así, Medio Rural está facilitando el máximo importe de ayudas con el fin de animar a que se monten nuevas bodegas pues es consciente de la falta de capacidad para absorber la uva que registran las bodegas.


Te puede interesar