El Consorcio do Noroeste pretende instalar potabilizadoras en pequeños núcleos rurales

La nueva Mancomunidad se ampliará a 15 municipios

Contenedores subterráneos para reciclaje de basuras. (Foto: Marcos Atrio)
Un total de 10 municipios de la provincia han solicitado su adhesión al Consorcio do Noroeste, una agrupación que en la actualidad integran Piñor, Punxín y Maside, de la comarca carballiñesa, y Carballeda de Avia y Cortegada, de O Ribeiro, todos ellos gobernados por el PSOE. Sin embargo, la afiliación política no es determinante, ya que las corporaciones de Boborás, con el 'popular' Cipriano Caamaño al frente, y de Castrelo de Miño, con el nacionalista Xurxo Rodríguez de regidor, ya acordaron en sendas sesiones plenarias su entrada en el consorcio, que deberá ser refrendada por la junta gestora de éste.
También Carballiño, Ribadavia y Amoeiro, con alcaldes socialistas, y Avión, Melón, Coles, Vilamarín y A Peroxa, con mayoría del PP, están pendientes de ratificar en pleno su integración. Luis Milia, presidente de la agrupación y alcalde de Carballeda de Avia, manifiesta que 'acollemos tódalas cores políticas, xa que o denominador común é a prestación de servizos ós veciños según uns modelos de xestión nos que prime o abaratamento dos custes, acudindo ás convocatorias de axudas doutros organismos que permitan o mantemento do consorcio'.


SERVICIOS

En este sentido, el regidor socialista apunta que 'isto non funciona coma unha mancomunidade tipo das existentes na provincia, xa que nestas os concellos deben financiar conxuntamente e de xeito obrigatorio tódolos servizos, mentres no consorcio cada municipio elixe o servizo que considera máis interesante'. Pone por ejemplo el estudio realizado por la Universidad de Vigo para optimizar la gestión de la recogida de los residuos sólidos urbanos y de la selección para su reciclado, 'un proxecto que xa imos poñer en marcha os cinco concellos que fundamos o consorcio', indica Luis Milia. Por otra parte, el Consorcio do Noroeste solicitó, junto a otros municipios del norte de Portugal, ayudas económicas para la instalación de plantas potabilizadoras en el rural, dentro del programa europeo Interreg.

'A Unión Europea concedeunos 1,7 millóns de euros dun total de 2,6 millóns que tiñamos pedido, pero é un proxecto que vai beneficiar ós pequenos núcleos de poboación, de menos de 100 habitantes, que carecen de sistemas de depuración para o consumo domiciliario', comenta el presidente del consorcio. Este programa cuenta con la financiación de la Confederación Hidrográfica Miño-Sil y la Diputación provincial, 'de xeito que o custe para os concellos é tan só dun 5% do investimento total', añade Luis Milia.


EL AGUA

Los representantes del consorcio presentarán próximamente el estudio elaborado por técnicos del citado departamento del Ministerio de Medio Ambiente para la gestión integral del ciclo del agua en los municipios asociados de Carballiño y O Ribeiro. 'Trátase dunha análise da situación dos sistemas de captación, abastecemento e saneamento e das medidas que se poden tomar a nivel de creación de novas infraestructuras'.

Te puede interesar