"Algúns centros de saúde pasan do 60% presencial”

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photo_camera José Luis Muiño, en su consulta (ÓSCAR PINAL)

Los profesionales reivindican los beneficios de la consulta telemática

La Consellería de Sanidade fijó como objetivo, hace meses, recuperar el 60% de atención presencial en la consulta de Medicina de Familia. De esta forma, los profesionales, que reivindican la utilidad de la consulta telemática en ciertos casos -analíticas, recetas-, también avanzan en el proceso de desescalada. “Nalgúns casos estase xa a superar o 60% de presencialidade”, explica José Luis Muíño, jefe de servicio de Atención Primaria en el centro de salud A Cuña de Ourense. 

Muíño deja claro que “a consulta telemática non vai desaparecer xamais”, ya que permite agilizar ciertos trámites. “Para pequenos problemas é moi útil, como en caso de analíticas, partes de confirmación de baixas… A propia sociedade quere que se manteña, moitas veces os pacientes non teñen tempo de vir, pero si poden falar por teléfono un momento”, apunta. En muchos casos, sobre todo, en las zonas rurales, la cita telemática permite ahorrarse el desplazamiento y, en muchos casos, gastos económicos. 

Pero el sanitario hace hincapié en la importancia de ver al paciente cara a cara: “A exploración é básica para o noso traballo, é insustituíble, e iso está moi claro, non pode desaparecer”. Aunque el servicio de petición telefónico y online de cita del Sergas siguen sin ofrecer la opción de consultas presenciales, los pacientes pueden acudir directamente al centro de salud y allí solicitarlas. “A mensaxe de que xa se pode ir aos centros dende hai semanas, que non pasa nada, aínda non calou entre a poboación”, añade.

El jefe de servicio de A Cuña, eso sí, reitera la importancia de las citas telefónicas y es claro: “O que non pode ser é volver a situación que tiñamos antes. Non pode ser que os centros estén masificados, non é o desexable”. Muíño recuerda una histórica demanda de los facultativos de Medicina de Familia, “ter polo menos 10 minutos por paciente”. “Antes non se podía”, asegura. 

El papel de Primaria

Desde el inicio de la pandemia, los centros hospitalarios acogieron a los pacientes positivos graves, pero Atención Primaria se ocupó de atender al resto. “Fixemos o seguimento das persoas contaxiadas que estaban na casa, facendo chamadas case de forma diaria”, comenta el médico, que reconoce el “importante traballo” realizado por los profesionales.  “Todos os nosos residentes volveron das súas rotacións aos centros de saúde porque os necesitábamos”, recalca. En la tercera ola, los profesionales hicieron frente a más de 2.000 casos activos, de los que la mayoría permanecían en sus casas.

Tras los primeros meses, y la pérdida del miedo al contagio (“había xente que aínda que lle dixeras que tiña que vir ao centro non quería”), los pacientes comenzaron a volver a la consulta presencial. “Non vimos problemas graves, si é certo que vemos a pacientes que perderon algunha cita, algunha revisión, pero iso que din de que houbo moitas patoloxías graves sen consultar non o vin, a verdade”, apunta.

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