Baltar defiende como “dereito dos cidadáns” la transparencia

Manuel Baltar y Alfredo Galán en la jornada inaugural.
photo_camera Manuel Baltar y Alfredo Galán en la jornada inaugural.
El presidente de la Diputación destaca el compromiso que tiene la entidad con el buen gobierno.

El presidente de la Diputación de Ourense, Manuel Baltar, defendió ayer el ejercicio de la transparencia en las administraciones públicas como “un dereito dos cidadáns e unha obriga dos gobernantes, pero sobre todo como unha actitude á hora de velar polo interese xeral”. El presidente provincial hizo esta afirmación durante la inauguración de la jornada sobre “Transparencia e bo goberno”, celebradas en el Centro Cultural Marcos Valcárcel y organizadas por la Diputación y la Fundación Democracia y Goberno Local, cuyo director, Alfredo Galán, acompañó al presidente en el acto de apertura.

La Diputación de Ourense, subrayó, es la más transparente de los 52 gobiernos provinciales de España, “liderando desde hai anos unha clasificación que se revisa cada segundo en función de 184 indicadores que determinan obxectivamente que administración cumpre e cal non”. Además, destacó, existe una clasificación de los presidentes de gobierno provinciales más transparentes, ránking que lidera el propio Manuel Baltar, que justificó este liderazgo en el hecho de que “non debemos ter medo a expoñer nada”, pero con la debida cautela a la hora de manejar información privada de ciudadanos o empresas. Así, añadió, “as administracións públicas ou son transparentes ou non son administracións públicas”, pues deben compartir toda la información que manejan pero “cos necesarios límites que impón a lei”.

Baltar afirmó que la institución provincial ourensana seguirá siendo un miembro activo de la Fundación Democracia y Goberno Local, “sen dúbida o ‘think-tank’ máis importante do mundo local español”, siendo referencia para otros gobiernos a través de iniciativas como la creación de un área de Transparencia e bo goberno, la primera en constituirse en España.

“Non todas as administracións seguen o modelo da Deputación de Ourense”, destacó por su parte Alfredo Galán, “pois aínda que defenden a transparencia non sempre traballan para facela efectiva”. Con todo, explicó, es necesario “redimensionar as esixencias da transparencia nun marco xurídico razoable e sen sacrificios desmesurados doutros valores protexidos”.

La transparencia ya no es una novedad, dijo, pues existe “unha cantidade inxente de estudos sobre esta cuestión, incluída xa na axenda política, ten un regulamento normativo cada vez máis denso, con abondosa xurisprudencia difícil de manexar e moitos órganos especializados para garantir o acceso á información pública”. Pero se enfrenta a nuevos retos que justifican este tipo de jornadas “como a integridade en todos os ámbitos, pero especialmente na contratación pública, a transparencia na administración dixital, na xestión dos fondos de recuperación e o labor de asistencia”.

Te puede interesar