Una entidad pionera en Galicia, que presta ayuda gratuitamente

El Colegio de Abogados de Ourense firmó, hace seis meses, un convenio con el Concello para poner en marcha la Oficina de Intermediación Hipotecaria que, según su coordinador, José Miguel Caride, 'ten carácter municipal e gratuito, xa que este é un problema derivado, precisamente da falta de cartos'.
El objetivo de la oficina es, según Caride, que todos 'aqueles cidadáns que van ser desafiuzados ou que se van adentrar nun proceso de execución hipotecario teñan unha vía de intermediación cos bancos, antes de ter que acudir a un avogado, para buscar unha solución que non supoña unha traxedia'. Cuando la entidad bancaria se niega a cumplir con el código de buenas prácticas, la oficina de intermediación lo 'denuncia ante o Banco de España, pero ata o de agora non foi necesario'.

Según el coordinador, la base de trabajo de la oficina es el decreto de 'medidas urgentes de protección de deudores hipotecarios sin recursos', que ampara a aquellas personas 'que carecen de rendas derivadas do traballo e teñen un custo hipotecario que supera o 60% dos ingresos da unidade familiar, cun límite de 150.000 euros de hipoteca'. 'O que tratamos é de que esas familias se poidan acoller á dación en pago ou ós alugueres sociais -mediante a suspensión do pago da hipoteca e facendo fronte a un aluguer por unha cantidade de diñeiro inferior-', explicó Caride.

El responsable de la Oficina de Intermediación Hipotecaria afirmó que 'o problema de hoxe en día é que o feito de entregar a vivenda ó banco non implica a liberación da débeda, senón que aumenta moito debido ós intereses'. La oficina ourensana que fue pionera en Galicia, lleva trabajando seis meses, en los que recibieron 30 casos, que están en trámite y de los que cinco ya están resueltos al completo.

Te puede interesar