Ourense

El PSOE se ofrece a liderar en Ourense, Cs pide un frente común y el PP no cierra puertas

El BNG pide a la derecha que se aparte por "rexeneración", mientras los críticos de DO dicen que "calquera será mellor que Jácome"

El mandato del alcalde Gonzalo Pérez Jácome toca su fin, tras la retirada de confianza de sus propios compañeros y de sus socios, mientras la oposición clama con fuerza por soluciones y apunta a la "responsabilidade" de los populares, a los que insta a buscar soluciones. 

El PSOE, lista más votada en la ciudad, se erige como la opción legítima y ofrece un pacto a BNG y Cs, con el PP como observador dialogante, mientras estos rompen con Jácome y le piden que dé la cara. 

El aún alcalde aseguró que "non podo tolerar que o Concello se deteña" tras cesar a Miguel Caride y Manuel Álvarez y se mostró dispuesto a "asumir Infraestructuras para reactivar unha xestión actualmente paralizada", culpando a Caride del nulo avance de su mandato.

Los populares, en boca de su coordinador local, Jesús Vázquez, criticaron la "pasividade" de un Jácome en el que no confían, le exigen una "explicación inminente" y lo culpan de convertir "unha crise interna do seu partido nunha crise de gobernabilidade".  Vázquez aprovechó para responsabilizar al PSOE de que Jácome llegase a la Alcaldía, recordando que en junio "ofrecemos un gran acordo entre partidos para facilitar o goberno da lista máis votada" en Concello y Diputación. 

En cuanto al futuro, el PP  no cierra "ningunha porta" para construir un "goberno sólido, mientras los socialistas se erigen como alternativa, como lista más votada y responsabilizan a  Feijóo y "especialmente"a Baltar. El portavoz del PSOE, Rafael Villarino, atribuye todo a una "estratexia" diseñada por los populares con el beneplácito de Santiago y afea a Jesús Vázquez que dijese que la culpa era de los socialistas: "Nunca ofreceron ningún pacto". 

Por su parte, Caride, portavoz de los díscolos, pidió que gobierne "alguén con decencia", sin descartar a nadie de PP, PSOE, BNG, DO o Cs: "Calquera será infinitamente mellor que Jácome". Manuel Álvarez desveló que DO "non tivo afiliados porque Jácome sempre tivo medo de telos porque perdería poder". 

Desde otras fuerzas, José Araújo (Cs) llamó a un "gran acordo de PP e PSOE" y exigió a los populares que "pidan perdón" por poner a Jácome, mientras Luis Seara (BNG), que también responsabilizó al PP, pidió que "a dereita se bote a un lado" como "única solución". 


Jesús Vázquez (PP)


"Jácome converteu a crise de partido nunha crise de goberno"

Tras anunciar la suspensión de pacto por "crebarse o principio de confianza", el coordinador local del PP, que no pudo acabar su comparecencia visiblemente emocionado, exigió "explicacións inminentes" a Jácome y aseguró que "non podemos pechar a porta a nada".  Afean al alcalde de convertir "unha crise interna do seu partido nunha crise de gobernabilidade" y no quieren ser "cómplices" de las denuncias de "acontecementos graves".


Miguel Caride (Portavoz de los críticos de DO)


"Os delitos poden estar relacionados co blanqueo de capitais"

"Esta cidade necesita que a goberne alguén con decencia. Pode ser de PP, BNG, DO ou Ciudadanos. Calquera persoa será infinitamente mellor que Jácome", aseguró Miguel Caride, portavoz de los ediles críticos de DO. Pidieron de nuevo a Jácome su dimisión: "As cousas son tan graves que por ética e obrigación xuridica tivemos que deuncar, máxime cando os delitos poden estar relacionados con blanqueo de capitais".


Gonzalo Pérez Jácome (Alcalde)


"Como alcalde, non podo tolerar que a cidade se deteña"

El aún alcalde, que mantuvo su silencio oficial, usó el gabinete de prensa para acusar a los díscolos de "falta de disposición para buscarlles unha solución aos problemas recentes e non acudir ás citas convocadas pola Alcaldía" y responsabilizó a Caride de la"baixa produtividade de Infraestruturas", mientras justificó la toma de competencias, porque "non podo tolerar que a cidade se deteña". Jácome aludió a una "evidente falta de confianza". 


Rafael Rodíguez Villarino (PSOE)


"É unha estratexia do PP, Jácome tiña data de caducidade"

El portavoz socialista atribuye a una "estratexia" del PP la retirada del apoyo a un Jácome que "desde o inicio tiña data de caducidade". Atribuye la guerra interna de DO a una "conspiración" de los populares "munxida desde Santiago" y responsabiliza a Feijóo y "especialmente, a Baltar". El PSOE ofrece "diálogo" a todos y un gobierno liderado por el PSOEa BNG y Cs  ante la "caótica situación". Atribuye a Caride "a responsabilidade de que non haxa cambio na Deputación". 


Luis Seara (BNG)


"A dereita ten que botarse a un lado para que haxa rexeneración"

El líder de la formación nacionalista, Luis Seara, cree que la "única solución posible" pasa por que "a dereita se bote a un lado e posibilite o cambio", que, según él, "vai máis alá dun cambio de alcalde". En esta línea, Seara exige una "rexeneración total" del Concello y pide a los díscolos de DO que dejen sus actas, también en la Diputación, para facilitar un "cambio" que permita "borrar de vez o caciquismo e clientelismo que tanto dano está a facer". 


José Araújo (Ciudadanos)


"O PP debe pedir perdón e chegar a un acordo co PSOE"

El líder de Ciudadanos exige a los concejales del PP "que pasen a pedir disculpas a toda a cidadanía, porque son os que nos meteron neste fregao". Después, dice Araújo, la solución ha de pasar por "un gran acordo de PP e PSOE, que se olviden das siglas e encontren unha saída a unha crise que leva Ourense ao abismo. Non hai outra opción, deben ser xenerosos e deixar tabúes a un lado. Se non o fan, que vaian para casa". La formación naranja, recordó, "estará para sumar".

Te puede interesar