PATERNIDAD

La campaña por la custodia compartida llega a la ciudad

Padres y madres divorciados reivindicarán en la calle del Paseo la regulación de la coparentalidad

La campaña por la custodia compartida llega a la ciudad

La Asociación Galega de Pais e Nais Separados sigue adelante con su campaña a favor de la custodia compartida. Mañana, la entidad recogerá firmas en la ciudad, en la calle del Paseo, con el fin de tomar el pulso a la sociedad ourensana. "Estaremos un grupo de personas dando información e, sobre todo, recollendo a opinión da xente sobre estes temas tanto aqueles que lles pode afectar directamente como os que non", explica Lois Toirán, presidente de la Asociación Galega de Pais e Nais Separados. En este sentido, presentaron en el Parlamento gallego una proposición de ley para regular la coparentalidad después de una separación. Llevan más de 15.000 firmas recogidas.

Son más de 25 los concellos gallegos que ya apoyan la tramitación de la ley con la representación de diversos partidos.

En la provincia, se apoyó la moción en el Concello de Muíños y se está tramitando en la ciudad. "É interesante como están con nós concelleiros e deputados de diferentes provincias galegas dos distintos grupos políticos neste tema". Un ejemplo -afirma- que se debería extender a otros ámbitos de la sociedad. "Entendemos que non sempre é así. Imos aproveitar que neste tema si ocorre e, polo menos, o que se faga no Parlamento mellore a proposta que nós presentamos. Queremos que tódolos grupos parlamentarios aporten e achegen".

En este sentido, Toirán indica que comunidades como País Vasco, Navara, Aragón, Cataluña y Valencia ya legislaron en torno a este tema. "Nós queremos imitar aos vascos, que foron os primeiros en Europa que tamén conseguiron a lei a través dunha Iniciativa Legislativa Popular. Nós seriamos os segundos, se finalmente se logra".
Torián destaca las consecuencias para la salud de los niños que supone el no poder vivir con sus progenitores después de una separación."É unha aberración que nenos e nenas, cando hai unha separación dos seus pais, tamén se vexan separados non soamente do seu pai ou da súa nai, senón de toda a súa realidade que vai con eles. É como unha especie de merma de recursos".

El presidente de la entidad define de "ridículo" el porcentaje de custodias compartidas en Galicia. "Hai cinco anos era aproximadamente dun 9%. Curiosamente, no último ano chegouse ao 15%. Isto débese a xurisprudencia que vén do Tribunal Supremo, a nivel de Madrid, onde indicase que a custodia compartida non pode ser excepcional e que tería que ser a norma". En Cataluña, este porcentaje se eleva al 45% y en Navarra, en torno al 35%.