PREMIOS

Un acto reivindica la ourensanía de Prada Chamochín

La Diputación reconoció su compromiso con As Irmandades da Fala y su trabajo en Argentina

Un acto reivindica la ourensanía de Prada Chamochín

La sede del Consorcio dos Peares acogió ayer un acto de homenaje a Rodolfo Prada Chamochín, el valedor de Castelao en Buenos Aires. Al evento, organizado por la Diputación, acudió su presidente, Manuel Baltar, que recordó de Prada “o seu compromiso con Galicia dende a emigración e a relevancia que tivo nos círculos galeguistas e ourensáns na capital arxentina”.

Este acto se organizó a propuesta del jurado del premio “Ourensanía” con el objetivo de recuperar la memoria de Prada, que tuvo un relevante protagonismo en la prensa de época y fue el principal impulsor de la obra "Sempre en Galiza", de Castelao. Baltar valoró que el evento “reivindica a nosa memoria e a nosa cultura, apostando tamén por unha das características que temos como pobo e territorio: a emigración, e sen dúbidas Rodolfo Prada, de quen o vindeiro ano se cumpren 125 anos do seu nacemento, foi un referente ourensán, galego e español na emigración arxentina”. 

En el homenaje, también estuvieron el escritor y jurado do premio Ourensanía, Luis González Tosar, el presidente de la Asociación Cultural “Rodolfo Prada Chamochín”, Francisco González, el concelleiro de A Peroxa José Manuel Rodríguez y los alcaldes de Nogueira de Ramuín y Carballedo, César Parente y Julio Yebra.

Tosar explicó que, como valedor de Castelao, “foi o seu albacea testamentario, ademais dun referente do galeguismo e o artífice de unir as asociacións de emigrantes que había en Bos Aires” y destacó su implicación en el Partido Galeguista y las Irmandades da Fala.

González propuso “que se erixa un busto conmemorativo nos Peares, que se repatríen desde Bos Aires os seus restos e que se cre un premio literario de animación cultural que leve o seu nome, para destacar a persoeiros da nosa lingua”. 

En 1920, el homenajeado fue elegido secretario de la Casa de Galicia. Posteriormente, creó la revista "Acción Gallega" y fue redactor jefe y copropietario de Correo de Galicia.