Kilómetros compartidos en Allariz para frenar el “derroche”

Patricia Soto, consultora ourensana, siempre ha sido una mujer comprometida con el medio. Hace dos años cambió Madrid por Allariz, en donde acaba de poner en marcha una iniciativa para compartir coche, frenar emisiones y lograr un consumo racional de energía. 

El teletrabajo le dio a la ourensana Patricia Soto, consultora de proyectos innovación, la posibilidad de cambiar, hace dos años, la capital por Allariz y acoplarse a un modo de vida más tranquilo y sostenible. Sin embargo, pronto se dio cuenta de que la dispersión poblacional y la cada vez más frecuente supresión de líneas de transporte público en el rural hacían poco o nada viable reducir al mínimo el uso del vehículo privado. Por este motivo decidió pasar a la acción e impulsar una iniciativa vecinal y sin ánimo de lucro basada en compartir coches: “Lévote Allariz”. 

Formar parte de la plataforma “Madres por el clima, Sierra Oeste de Madrid” le dio la experiencia y las ganas necesarias para sumar también desde Allariz en la lucha y el cuidado del planeta. “Comentáronme que en Compostela funcionaba un grupo de Telegram onde se compartía vehículo, que funcionaba sen contraprestación económica”, relata Patricia. “Picoume o gusaniño e pensei que era unha mágoa que aquí non existise algo semellante. Contactei co Concello para suxerirlles que puxeran en marcha algo así, pero bueno, non é doado. Tamén entendo que teñen traballo suficiente, así que lieime a manta á cabeza e fíxeno eu”, añade. 

Aprovechando unos días de menor carga laboral, esta vecina de Allariz abrió un grupo de Telegram, aunque pronto pasó a Whatsapp. “Aquí a xente emprega menos Telegram”, asegura Patricia, que deja claro que no se trata de un chat al uso, sino que existen unas normas específicas. Una de ellas es que el usuario solamente hace uso del medio para publicar el viaje y los acuerdos se efectúan en privado. “Son viaxes a zonas próximas: Ourense, Xinzo... Aínda que, se por exemplo, a semana que vén marcho a Madrid, eu o poño”, dice la promotora, quien subraya que no se dan más acuerdos económicos que el de compartir el gasto en gasolina. “Ao final do que se trata é de aforrar e de formentar a eficiencia. Vimos dunha inercia que comezou nos 50 e se desmadrou nos 90: É a cuestión dun derroche total. Penso que imos a unha época de escasez, sobre todo, de combustíbles fósiles. A esto súmase o cambio climático”, añade. Patricia está convencida de que su acción no debería ser una excepción, sino la tónica y el futuro. Y es que, sumado a todo lo anterior, a esta vecina de Vilaboa también le preocupa la supresión de líneas de transporte público en los entornos rurales: “Na miña aldea hai veciños e veciñas que teñen que coller taxi. A miña esperanza é que esta iniciativa chegue á xente maior que non manexa tanto o Whatsapp”, confiesa Soto. 

NORMAS CLARAS

De momento y tras mes y medio de andadura, “Lévote Allariz” cuenta con una veintena de participantes que ya han publicado viajes regulares y otros puntuales. “As aldeas e os pobos deben estar conectados dalgún xeito e o tema de coller o coche unha persoa sola, e non falo soamente do rural, é un luxo que imos a pagar. O ideal sería que houbese un transporte público e que unha persoa coma min non tivera que facer este tipo de cousas”, asegura la promotora de “Lévote”. “As normas están claras, aínda que me gustaría contar con axuda porque administrar un grupo non é doado. Serei implacable con calquera falta de respeto, aínda que o que pase fora do grupo será responsabilidade das persoas que se comprometeron. O ideal é que esta iniciativa vaia sola e que se extenda aínda que fose eu quen a ideara. Estou convencida de que irá ben”.

Las personas interesadas pueden sumarse al grupo a través del siguiente enlace: https://chat.whatsapp.com/GozMHBGiy9i3L8SJprBCYq

Te puede interesar