CULTURA Y PATRIMONIO RENOVADOS
La Fundación Curros Enríquez renovará la sede
Concello
El Concello de Verea acaba de poner en marcha un plan de movilización de viviendas vacías a través del cual pretende facilitar el acceso a una casa a aquellas personas que deseen asentarse en este rincón del rural celanovense. "Nós non somos unha axencia inmobiliaria, só crearemos unha bolsa onde inscribiranse as vivendas en aluguer, coa localización e un teléfono de contacto, que despois facilitaremos aos demandantes que se dirixan ao concello", explicaba el regidor, José Antonio Pérez Valado, quien con esta medida espera ganar población y, a su vez, frenar los problemas derivados de las casas en ruinas, "normalmente en mans de moitos herdeiros e ningún que se queira facer cargo delas", apuntaba.
El municipio de la comarca de Terra de Celanova, con 40 núcleos de población distribuidos en 11 parroquias, cuenta con un censo de 766 viviendas (y 943 habitantes en 2019), de las cuales 506 son principales, mientras que 199 son segundas residencias y 61 están vacías o desocupadas. Estos datos son los últimos oficiales que datan de 2011, "pero a realidade é que, a día de hoxe, temos moitas máis vivendas baleiras, preto do 12% do total", calcula Pérez Valado quien, en la misma semana de poner en marcha esta iniciativa y sin apenas publicidad, "xa recibín chamadas de xente interesada en saber como funciona a bolsa e tamén sabemos de algunha persoa que quere alugar".
El grupo de gobierno estudia medidas que frenen y reviertan la situación de abandono y despoblación que caracteriza al rural ourensano. "Está claro que o noso obxectivo é fixar poboación. O rural se deixou caer demasiado e o tema da agricultura, tamén", lamenta el regidor nacionalista, quien atisba un ligero repunte del censo con la llegada de emigrantes de Venezuela que no encuentran viviendas en alquiler en las villas próximas pero, sobre todo, por la reciente puesta en marcha de varias explotaciones agroganaderas.
Las comunicaciones viarias no son un problema para un concello que cuenta con conexión directa con la autovía AG-31 entre Celanova y Ourense a la altura de Casal de Bispo y que, con la puesta en marcha del acceso al polígono, "tardarase o mesmo, ou menos, en chegar a San Cibrao dende Verea que dende algúns puntos da cidade de Ourense", destacaba el alcalde, quien para atraer población no olvida destacar la calidad de vida y mismo los bajos precios del mercado. "O COVID-19 tamén demostrou que as masificacións non son boas, e non e o mesmo vivir nun piso de 60 metros cadrados que nunha casa nun pobo", añadía.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
CULTURA Y PATRIMONIO RENOVADOS
La Fundación Curros Enríquez renovará la sede
EXPOSITORES Y GASTRONOMÍA
Motos, lentejas y callos animarán Celanova este puente festivo
6 MILLÓNS DE INVESTIMENTO
As expropiacións para ampliar os carrís da OU-540, na primavera de 2026
Lo último
CONSULTA EL DOCUMENTO
Hacienda congela, otra vez, los fondos al Concello de Ourense
PODCAST Y VÍDEO
EL PRIMER CAFÉ | Martes, 23 de diciembre
Fernando Ramos
HISTORIAS DE UN SENTIMENTAL
El Archivo Llanos de Ribadavia y las fotos de la campaña de África