Salen a la luz diez poemas censurados de Celso Emilio

El Colegio de Procuradores de Vigo recupera los textos retirados del libro “Antipoemas” en 1972

El Colegio de Procuradores de Vigo y la Fundación Celso Emilio Ferreiro presentaron ayer diez poemas desconocidos de Celso Emilio Ferreiro. Se trata de “El condado”, “Juan vive muy bien en Caracas”, “Hay que definirse”, “La ciudad asaltada”, “El otro camino”, “Fuero juzgo 1972”, “Lo que el tiempo espera”, “La Trata”, “Carcajadotaje” y “Telegrama diferido”, obra escrita en castellano, censurada y retirada del libro “Antipoemas” que fue publicado en el año 1972.

Como respuesta “Ferreiro publicou en Venezuela unha separata co título ‘Poemas prohibidos’”, recordaban ayer los Procuradores de Vigo, en el acto celebrado en el Museo de Arte Contemporánea (Marco), antiguo juzgado donde el poeta celanovés ejerció de procurador (1950-1965). “É de xustiza sacar a luz poemas que no seu día foron censurados para que todos poidamos abraiarnos con este novo Celso Emilio que estamos a descubrir”, explicó José Antonio Fandiño, decano del Colexio de Procuradores de Vigo, quien previamente recordó que “saber que Celso Emilio Ferreiro era un máis da nosa profesión foi unha sorpresa, pero recibir das mans da súa familia un poema descoñecido (“Fuero juzgo 1972”)e que reflexiona sobre a Xustiza é un agasallo incalculable. Unha vez coñecemos o poema, indagamos na súa procedencia”, recordó.

El acto, organizado coincidiendo con el 50 aniversario de aquella publicación no comercial, reivindicativa y artesanal que lleva el sello del periodista, dibujante y pintor Xosé Sesto y dentro del 110 aniversario del autor de “Longa noite de pedra”, contó con la participación del director de la Fundación Celso Emilio Ferreiro e hijo del poeta, Luis Ferreiro Loredo, quien se sumó a la lectura de poemas en la que participaron los procuradores vigueses; así como la presidenta del Consello da Cultura Galega Rosario Álvarez y Ramón Nicolás, biógrafo y  correspondiente da Real Academia Galega. 

“Á luz do descubrimento do Celso Emilio procurador, entendín mellor o xogo estilístico da lenguaxe burocrática y propia do carácter xurídico que manexaba no seu día a día e que se reflexa nos seus poemas”, traslada su biógrafo tras el descubrimiento, en el año 2020, del expediente que sacó a la luz 63 documentos y cartas inéditas de Celso Emilio Ferreiro como procurador. “A época como procurador determina a súa época literaria, ademáis das propias experiencias. Todo o que lee, vive e experimenta, resulta determinante como materia literaria nos seus proxectos poéticos”, continuó Nicolás.

En el año 2020, los procuradores de Vigo lo nombraron colegiado de honor por su “figura polifacética como procurador e poeta, e a súa achega á literatura galega”.

Te puede interesar