Los vecinos de Santián reclaman el asfaltado de la vía, intransitable para el paso de sus vehículos

Las obras de la autovía destrozaron la pista que une una aldea de Maside con la N-541

Pista de tierra que une la localidad de Santián con la carretera N-541. (Foto: Martiño Pinal)
Los camiones y demás maquinaria pesada que fue utilizada en las obras de construcción del enlace entre la autovía AG-53 y la N-541 destrozaron el firme de la pista que comunica la localidad de Santián, en Maside, con esta carretera. ‘Hai tantos socavóns que non podemos pasar cos nosos coches e é a única vía que temos para saír á estrada nacional’, comentan los vecinos. Éstos remitieron un escrito al Concello solicitando un asfaltado, que fue trasladado a la Diputación y a la Consellería de Infraestructuras.
La circulación de vehículos de pequeña cilindrada por la pista que une Santián con la carretera Ourense-Pontevedra (N-541) es imposible para los vecinos de esta localidad del municipio de Maside, tras las obras de construcción del enlace entre Carballiño y la autovía AG-53. ‘Os camións e as retroexcavadoras destrozaron completamente a pista, que xa estaba en terra dende que se fixo o Eixo do Ribeiro, hai máis de 15 anos’, señala Antonio López, portavoz de la asociación vecinal de Santián.

‘Agora só hai socavóns e cando chove fórmase unha lama que fai patinar os turismos, e só se pode pasar cun todoterreno’, añade. Este vecino recuerda que ‘xa cando se construiu o Eixo deixáronos un paso subterráneo para enlazar coa parroquia carballiñesa de Señorín, co que tamén tivemos moitos problemas de inundacións’. Antonio López apunta que ‘os responsables da concesionaria do enlace comprometéronse a arranxar a pista que sae á Nacional en Fonteboa, pero ata o momento non fixeron nada’.

Por este motivo, el pasado día 7 de agosto remitieron sendos escritos a la Consellería de Infraestructuras y al Concello de Maside, ‘nos que solicitamos que se executen obras de asfaltado, xa que é a única conexión que temos coa N-541 para poder acceder ás estradas de Cea, Lalín ou a mesma autovía a menos de 800 metros, xa que noutro caso temos que desplazarnos ata a vila carballiñesa, que está a tres quilómetros’.

El alcalde de Maside, Celso Fernández, aseguró tener conocimiento de la reclamación de los vecinos de Santián, ‘e remitímolo á Deputación porque consideramos que a pista era de titularidade provincial’. El regidor socialista indicó que ‘nesta mesma semana recibimos unha resposta desta entidade, na que se comunica ó Concello que o tema do asfaltado é competencia da Xunta, concretamente da Consellería de Infraestructuras, a cal tamén lle trasladaron a solicitude dos veciños’.

Mientras, en Santián deben coger sus automóviles y desplazarse hasta Carballiño, ya que tampoco tienen acceso directo al Eixo do Ribeiro.

Un pueblo entre dos municipios


Los 30 vecinos de Santián están en una situación geográfica complicada. La aldea se encuentra a 100 metros de las localidades carballiñesas de Señorín, al oeste, y de Montegrande, al este, mientras que para llegar a la capitalidad municipal, Maside, deben recorrer más de cinco kilómetros. ‘Nós parecemos o Finisterre do municipio, xa que non dispomos de moitos servizos que si se lle prestan a outros veciños, como é o caso da Fontela’, apunta Antonio López.

Te puede interesar