El 3% de la población es alérgica a las picaduras de avispa

Avispa velutina.
photo_camera Avispa velutina.
Preocupa la presencia de avispas velutinas en Ourense, pero ¿qué riesgos entraña una picadura?

El médico Luis Prieto, jefe de servicio del centro de salud de A Carballeira, habla del “gran perigo” de las picaduras de avispas velutinas, ya que inyectan más cantidad de veneno que una avispa común. “Percuten catro ou cinco veces á persoa, xa sexa na mesma zona ou en distintas”, detalla. Esto supone que, en una persona alérgica, las picaduras pueden provocar una grave reacción anafiláctica (respuesta del cuerpo tras exponerse al alérgeno) y provocar un colapso en escasos 10 minutos (como al vecino de Melón fallecido este sábado). “O máis importante se a persoa sabe que é alérxica é que leve o seu kit con adrenalina, corticoide, broncodilatador e antihistamínicos, e que informe ao resto da xente que está con ela de onde o garda. En caso de que lle piquen, é moi importante actuar con rapidez”, señala. El 3% de la población es alérgica a las avispas (a todas): “Se es alérxico á velutina é que es alérxico a todas as avespas, non só se é alérxico á especie asiática. Aínda que é certo que a velutina é moito máis agresiva que a avespa común”.

Recomendaciones

El sanitario recomienda mantener la calma en caso de encontrarse en una zona con insectos: “É importante non facer movementos bruscos que poden entender coma un ataque. Hai que retirarse tranquilamente”. Además, aconseja no utilizar ropa de colores brillantes, así como evitar utilizar perfumes fuertes.

En el caso de la población no alérgica, también pide precaución. “Sobre todo en persoas maiores, con patoloxías previas, e en nenos pequenos”, detalla. Si hay picadura, se recomienda lavar con agua y jabón la zona o aplicar un antihistamínico tópico. “Hai que estar atento, se a persoa nota que se lle inflama moito, ou que comezan a aparecer manchas noutras zonas do corpo, hai que acudir ao médico”, dice.

Te puede interesar