El PP sugiere retrotraer el Plan a la aprobación inicial y corregir defectos antes que redactar otro

El Concello alerta de que la caída del PXOM paraliza todo menos las licencias concedidas

Sólo las licencias concedidas se salvarán del parón que provocará la anulación del PXOM por el Supremo. De ser así, el PP propone que se retrotraiga el Plan actual a la aprobación inicial y se corrijan errores, en vez de redactar otro.
Mientras el portavoz municipal del PP, Enrique Nóvoa, echaba en cara al alcalde que exigiese compromisos a Feijóo antes de que tome posesión como presidente de la Xunta y Francisco Rodríguez replicase que urge esa colaboración dado que el PXOM actual pende de un hilo, la concejala de Urbanismo, Áurea Soto, puntualizaba ayer que en el momento en que caiga el planeamiento se bloquea todo menos las licencias que estén concedidas.

Por ello, pasa a entrar en vigor el Plan de 1986, sobre el que habría que realizar modificaciones urbanísticas para adecuarlo a 2009, algo que se contempla en la hoja de ruta acordada con la Consellería de Política Territorial actual; o bien, para otros casos, redactar unas normas transitorias que garanticen el desarrollo de la ciudad en los tres años, por lo menos, que han de pasar hasta que se apruebe el nuevo plan. Y eso es lo que pretende seguir garantizando con la nueva Xunta.

Mientras, ayer mismo, concejala y alcalde mantuvieron una nueva reunión con el equipo redactor del nuevo PXOM, dejando aprobado el plan de trabajo. La primera fase será la toma de documentación de todo tipo; y está previsto que a finales de este año o comienzos del próximo se presente el avance del Plan.

La solución del PP

Claro que el PP opta por otra solución ante la eventual anulación definitiva del PXOM. Según Enrique Nóvoa, podría subsanarse de dos formas, ‘unha máis rápida e menos costosa e outra que non sabemos a onde nos vai levar, que é pola que eles apostaron ó principio deste mandato’. Así, Nóvoa defiende ‘que se pode traballar perfectamente co 90% do PXOM, hai que retrotraer o plan á aprobación inicial, correxir os defectos que ten e tamén algún fallo que detectaron os técnicos do Concello’. Según él, esta opción llevaría ‘entre oito e dez meses, mentras que a opción que tomou o PSOE, entre o alcalde e a concelleira de Urbanismo, que non sei que pode haber detrás dese tema, vainos levar a que o planeamento da cidade se paralice entre catro e seis anos’.

Eso sí, criticó a Francisco Rodríguez por exigir ya el compromiso a Alberto Núñez Feijóo, que aún no tomó posesión como presidente de la Xunta. Enrique Nóvoa cree que el alcalde ‘estivo fóra de sitio e esto non o fará ningún alcalde das outras cidades galegas’.

Con todo, mostró también su disposición a colaborar en la resolución de este asunto, invitando al alcalde a ‘traballar conxuntamente neste asunto, non ameazar para nada ó presidente da Xunta senón pedirlle que nos reciba, eu o acompaño perfectamente a Santiago, e buscarlle a mellor solución. Nóvoa indicó que ‘Alberto Núñez vai recibir ó alcalde da terceira cidade de Galicia para falar dos asuntos importantes e tamén recordarlle por que esta presa que ten agora non a tivo cando o presidente Touriño non recibiu nin unha soa ocasión ó presidente da Deputación’. Rodríguez agradeció la colaboración pero pidió a Nóvoa que no ‘frivolice’ con el Plan Xeral.

‘Algún día haberá que saber por que e quen pegou o cambiazo ós planos’, dice el alcalde

El alcalde, Francisco Rodríguez, replicó a las críticas de Nóvoa para aclarar que no ha hecho más que pedir al futuro presidente de la Xunta ‘complicidade e comprensión’ en esta situación de ‘excepcionalidade’ por la posible confirmación de la anulación del PXOM.

También rechazó la propuesta del PP porque considera que ‘cando un tribunal anula un Plan Xeral eso significa que hai que facer un novo’. A su juicio, ‘hai cousas que non teñen arreglo. Non se pode presentar un documento ós cidadáns para que presenten alegacións e se aprobe outro, porque eso o que creou foi unha indefensión total e absoluta deses cidadáns’. Del mismo modo, negó las posibilidades apuntadas por Nóvoa al señalar que ‘se nós temos un documento que está anulado, calquer apaño que se faga sobre el, cae cando cae o documento’, asegurando también que ‘se non se fixeran arreglos e apaños, agora teriamos un documento como Deus manda’.

Responsabilidades

Sobre la situación del PXOM, Rodríguez aseguró que ‘ten que haber responsables e son os que exercían o goberno en aquel momento pero tamén había un responsable máis arriba porque os concellos propoñen a aprobación dun plan pero quen definitivamente o aproba é a Consellería, a través da Dirección Xeral de Urbanismo. E eu creo que había información suficiente de técnicos deste Concello que indicaban que este documento non era legal. Polo tanto, algún día tal vez haberá que saber por que e quen pegou o cambiazo (de los planos) porque como dixo alguén que foi un erro da imprenta, non o creo’.

Te puede interesar