EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
En 1973, un grupo de estudiantes de Biología de la Universidade de Santiago de Compostela (USC) decidió apostar por el asociacionismo y fundar el Grupo Ornitolóxico Galego (GOG). No eran tiempos fáciles, pero los unía un interés común por el medio ambiente. Apenas tres años después, la entidad pasó a llamarse Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN) que, en cuestión de meses, rozaba ya los 200 socios en toda la comunidad. El gusto por el patrimonio natural, así como la necesidad de cuidar, estudiar y divulgar la riqueza propia, han mantenido viva la asociación hasta la actualidad, medio siglo después. “É unha data moi importante, fanse 50 anos de que o Goberno Civil de A Coruña acordase a inscripción do GOG”, recuerda Serafín González, presidente de SGHN. “Os propios estatutos do GOG xa recollían a preocupación pola flora, a fauna e o ecosistema. Non é posible protexer as aves sen protexer o resto do ecosistema”, resume.
El aniversario se celebró ayer en la provincia, en una jornada de confraternización que incluyó visita turística a San Pedro de Rocas, visita a la ermida da Virxe do Monte (en Loña do Monte, Nogueira de Ramuín), cena popular y observación astronómica (tanto de la superluna como de las estrellas). “Están convidados tanto os socios ourensáns, que somos ao redor dun centenar, coma os veciños de Loña, porque ao fin e ao cabo estaremos no seu monte. É unha xornada para desfrutar e compartir”, señalaba ayer Marcos Freán, socio de SGHN, antes de iniciar los festejos. “Non é a primeira vez que se xuntan en Ourense os socios, tamén se fixo polo 40 e polo 45 aniversario, pero este é, sen dúbida, máis especial”, asegura González.
El grupo aprovechó el cumpleaños para poner en común ideas, preocupaciones e iniciativas para el próximo curso de la entidad. La asociación se encarga desde 1973 de proteger y defender el territorio gallego, pero también de investigar, recabar información (entre otras actividades, realizan censos anuales de aves) y divulgar el conocimiento entre pequeños y también mayores.
La asociación mira hacia el futuro con ilusión, aunque también con cierta preocupación ante el necesario y difícil relevo generacional. “Como en todas as asociacións, non só na nosa, hai un envellecemento na sociedade que se reflicte nun incremento da idade media dos socios. Iso é un reto en todas as entidades”, detalla el presidente de SGHN, que anima a los jóvenes a sumarse a proyectos de este tipo. “O asociacionismo precisa de xente nova que se implique e que queira tirar para adiante”, resalta Freán.
En el lado positivo, González reconoce que en los últimos años la SGHN registró altas de estudiantes de carrera universitaria: “Está a haber incorporación de xente nova, eles son o futuro da sociedade, son moi necesarios. Vemos un incremento prometedor entre os nosos socios e esperamos que se animen máis”.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
Los ingenieros agrícolas de Ourense renuevan su cúpula
Pepe Paz, presidente do Colexio de Enxeñeiros Agrícolas: “Temos que facer un novo rural con mais industrias agroalimentarias”
UNO MENOS QUE EN 2022
Ourense se acerca a su récord de colisiones provocadas por animales
CULTURA EN EL RURAL
La Red Provincial de Auditorios de Ourense alcanza los 7.500 espectadores
Lo último
EL GORDO ESTÁ EN EL BOMBO
¿Con qué números han tocado los premios gordos de la lotería de Navidad? Descubre los más repetidos
TERCERA VICTORIA CONSECUTIVA
El Arenteiro es otro equipo y derrota a Osasuna Promesas (2-0)