El nuevo acceso satisface a los carballiñeses aunque los comerciantes temen la ‘fuga’ de ingresos

El reto de la cercanía con la ciudad

Fraga, Fernández, Caride, Vázquez y Montes, en su comparecencia en Carballiño. (Foto: M.P.)
La entrada en funcionamiento del nuevo enlace de la autovía Santiago-Ourense ha sido recibido con satisfacción en la comarca de Carballiño, tanto por parte de vecinos como de empresarios, autoridades y profesionales del transporte. El ahorro de tiempo y una mayor seguridad en la circulación son los aspectos más destacados. Los empresarios consideran que las nuevas comunicaciones siempre son positivas, aunque temen una posible fuga de gasto a la capital, que pretenden evitar siendo más competitivos.
Empresarios, autoridades y profesionales del transporte en la comarca de Carballiño coinciden en destacar la importancia que tiene para los nueve concellos la apertura del nuevo enlace de la autovía Ourense-Santiago. Resaltan el hecho de que sea libre de peaje y que se ganará en seguridad y tiempo, aunque también temen una posible fuga de gasto a la capital.

La satisfacción alcanza incluso al municipio más alejado de la villa cabecera de comarca. El alcalde de Beariz, Manuel Prado, manifestaba que ‘para o noso Concello este enlace é moi importante porque os veciños desplazanse continuamente á capital por motivos laborais e sanitarios e suporalles unha maior seguridade, aforro de tempo e poder planificar o que durará a viaxe’. El regidor calcula que el recorrido desde Beariz a Ourense se podrá hacer en 40 minutos, ‘antes era unha hora porque dende Carballiño era o tramo con máis tráfico’, apuntó.

Manuel Carballeda, propietario de la empresa de autocares La Montañesa (Carballiño), considera de extraordinaria relevancia ‘para a vila, a comarca e para a nosa empresa porque as rutas poderanse facer con máis rapidez e maior seguridade, con unha velocidade media-alta dentro dunhas garantías importantes’. Manuel Carballeda calcula que el recorrido en autobús se realizará en 20 minutos (hasta ahora media hora). Asimismo, añadió que ‘o tempo probablemente sexa o mesmo dende O Pino ó Carballiño, que dende o mesmo punto do Pino a Mariñamansa’.

Sergio González, taxista de Carballiño, asegura que ‘aínda non estrenei o novo trazado, pero penso que ademais de ganar en seguridade aforraremos tempo, porque ir ata o enlace de Ariz (Cea) supuña seis kilómetros máis’. El taxista no descarta que incluso pueda abaratar el coste a los clientes, puntualizando que hasta ahora pagan alrededor de 28 euros hasta el Parque de San Lázaro.

El presidente de la Asociación de Comerciantes e Empresarios de Carballiño, Adolfo Nogueira, puntualizó que ‘temos que facer que sexa beneficioso para todos, xa que todo o que sexa mellorar accesos e comunicacións é importante; dacordo que hai o peligro de fuga do gasto, pero hai que conseguir que o comercio sexa atractivo e o empresario competitivo para evitalo’.

Manuel Vázquez: ‘É cínico brindar por unha obra que o PP nunca quixo’

El secretario xeral del PSdeG-PSOE, Manuel Vázquez, criticó por la mañana el acto de inauguración que por la tarde presidió Núñez Feijóo en Maside. El líder socialista compareció en rueda de prensa junto a la diputada María José Caride (ex conselleira de Política Territorial) y los alcaldes de Maside, Celso Fernández, y Piñor, Francisco Fraga, para recordar que ‘foi o goberno de Pérez Touriño e de Caride quen promoveu o proxecto de construcción dunha autovía libre de peaxe entre Dozón e Ourense, dos enlaces completos coa AG-53 en Piñor e Cea, e iste que se inaugura en Maside’. El responsable socialista recordó que ‘era o PP quen quería cobrarlle ós veciños do Carballiño para viaxar a Ourense e Santiago’. Manuel Vázquez añadió que ‘o que teñen que facer é levantar a peaxe entre Lalín e Santiago, como piden tódolos alcaldes do PP desa zona, porque foron Feijóo e José Luis Baltar os que dixeron que había que repartir os custes da peaxe’.

A su juicio, gracias a esa deci sión de Touriño, los ciudadanos ahorrarán más de 200 millones de euros en los próximos 20 alños. Por eso, dijo, ayer se producían dos actos, el de ‘xusticia’ de los socialistas, para revindicar que esa era su obra; y el del PP, para inaugurar un enlace donde ‘facerse unha fotografía e brindar por unha infraestructura que non quixeron’ y eso es ‘cinismo’. ‘É como poñer a cereixa por riba da tarta pero o pastel é socialista’, apostillaban los socialistas, quienes afirmaron que Feijóo no invirtió ni un euro en la provincia este año.



Te puede interesar