Vilar de Barrio y Trasmiras se suman a los cortes de agua

Escornabois (Trasmiras). 07/08/2022. Reportaxe sobre a seca na provincia de Ourense. Na foto Carmen Cabrera refresca ao seu can Lucky na fonte pública de Esconabois, unha das aldeas afectadas polas restriccións de corte de auga do Concello.
Foto: Xesús Fariñas
photo_camera Carmen Cabrera, vecina de Escornabois (Trasmiras), moja a su perro Lucky en la fuente del pueblo (Xesús Fariñas).
Los concellos buscan soluciones para evitar la falta de suministro durante el horario nocturno

La sequía no da tregua en la provincia. Los concellos de Vilar de Barrio y Trasmiras se suman a las restricciones del consumo de agua que ya han aplicado otros municipios ourensanos como Ribadavia, Porqueira o San Xoan de Río. La falta de precipitaciones, las bajas reservas hídricas, así como la llegada de población estival, han tenido como consecuencia el corte del servicio en horario nocturno, de 22,00 a 8,00 de la mañana. 

En el caso de Vilar de Barrio, la medida afecta por ahora al núcleo de Padreda y a la parte alta de San Miguel. “Estamos rematando unha obra para enlazar a rede de San Miguel a outro núcleo, para que teñan auga as 24 horas do día. Esperamos acabar a intervención mañá (por hoy)”, asegura el regidor, Manuel Conde, que desde hace semanas preveía una situación de este tipo. “Miramos todas as mañás e as noites o nivel de auga nos depósitos, e imos aguantando gracias a intercomunicación dos núcleos, senón en Bóveda e Vilar de Gomareites xa terían restricións dende hai días”, asegura.

 En Trasmiras, el corte del suministro es generalizado desde hace días. Su alcalde, Emilio José Pazos, alertó ya a la población a inicios de julio de la notable tensión en la red de abastecimiento. “Empezamos a notar uns consumos diarios moi elevados. Se tes auga vas aguantando, pero o fin de semana pasado xa vimos que varios depósitos só tiñan lodos. Pasamos a bombear para todo o concello dende un único punto, e así é imposible manter o suministro pola noite”, recalca Pazos. 

El gobierno local decidió acometer una obra en el depósito de Soutelo, para evitar que los cortes se prolonguen. “Supón unha inversión de diñeiro importante, pero ímolo facer porque non é xusto que paguen xustos por pecadores”, explica. En ciertos núcleos el horario de los cortes varía, debido a la orografía. “Hai zonas onde poden ter algunha auga máis alá das dez da noite, e noutros puntos o suministro non se recupera ata as nove ou nove e pico da mañá. Non podemos abrirlle de repente, porque corremos o risco de provocar averías na rede”, apunta el regidor.

 En Ribadavia, continúa el reparto de agua embotellada por parte de la empresa Aqualia, y este fin de semana fue necesario cerrar temporalmente la piscina municipal. 

Porqueira y Río

Porqueira fue el primer concello en sufrir cortes de agua, a mediados del mes de julio. Sin embargo, el suministro se ha podido restablecer gracias a camiones cisterna. “Agora mesmo temos auga en todos os núcleos gracias ás cisternas. Se non chove, teremos que seguir traendo auga”, explica la alcaldesa, Susana Vázquez.

En San Xoan de Río, los cortes afectaron únicamente a la capitalidad, durante dos semanas. El regidor, Xosé Miguel Pérez, alerta de que las restricciones podrían volver en las próximas semanas si no llueve. Pide a la población especial responsabilidad.

Te puede interesar