Aprovechan restos de tojos y kiwis para producir energía

Rodajas de kiwi. (Foto: Archivo)
photo_camera Rodajas de kiwi. (Foto: Archivo)
El proyecto de la UVigo buscará mejorar la competitividad del tejido productivo transfronterizo

La UVigo inicia el proyecto BiomasaCap en la eurorregión Galicia-norte de Portugal, cuyo objetivo es que los restos de podas forestales, vides, plantaciones de kiwis y “toxos” sean un recurso “valorizado”, que su uso pueda ser aprovechado como biomasa. Se trata de una iniciativa liderada por EnergyLab, de la que la UVigo es socia, junto con Feuga, el Inega, el Instituto Politécnico de Viana do Castelo y el Instituto de Ciência e Innovação em Engenharia Mecânica e Engenharia Industrial.

Por parte de la UVigo, es el Grupo de Tecnología Energética el que está implicado, con el profesor del Departamento de Enxeñaría Mecánica, Máquinas e Motores Térmicos e Fluídos David Patiño. “O obxectivo do proxecto é avanzar na valorización e aproveitamento da biomasa como unha oportunidade estratéxica para un crecemento e desenvolvemento sostible tanto a nivel económico e tecnolóxico, como social e medioambiental no territorio transfronteirizo”, explica Patiño.

El proyecto buscará mejorar la competitividad del tejido productivo transfronterizo, “xerando oportunidades para a creación de riqueza e emprego no ámbito rural, xa que é nestes territorios onde se atopan as explotacións agroforestais xeradoras de biomasas non valorizadas”, apuntan.

Biomasa Cap toma como punto de partida los resultados obtenidos en el proyecto Biomasa AP, una iniciativa previa. Los investigadores concluyeron que el empleo de estos residuos implica “numerosas vantaxes, como a redución da presión sobre o abastecemento de madeira de piñeiro, que é a principal materia prima para a fabricación de pellets, unha amortiguación das posibles subidas do prezo da biomasa e un impulso das economías locais”. 

Te puede interesar