La Xunta aportará más fondos para la guardería de Celanova

servicios en el rural

El Concello alega que asume el 90% del coste de un servicio que es de competencia autonómica

Exterior de la escuela infantil municipal, ubicada en el barrio de O Cercado.
Exterior de la escuela infantil municipal, ubicada en el barrio de O Cercado. | Miguel Ángel

El Concello de Celanova solicitará a la Xunta de Galicia que asuma o incremente la aportación para la escuela infantil municipal. El servicio, con 41 menores entre cero y tres años, supone un coste anual de 240.000 euros que, salvo 25.000 euros de subvención autonómica, se asume íntegramente desde las arcas municipales. “É un custo elevadísimo para o Concello dunha competencia impropia e a axuda que temos é ínfima”, traslada la concejala responsable del área de Educación, Teresa Barge.

El gobierno municipal que preside Antonio Puga está a la espera que, desde la Consellería de Política Social, les pongan fecha para una reunión que permita analizar con los responsables autonómicos las posibles vías de colaboración para cofinanciar un servicio básico para la conciliación de las familias. “O servizo é clave e, por suposto, está garantido. Acabamos de facer unha actualización de prezos e estamos co expediente para a súa licitación, porque agora mesmo está provisional”, recordaba Barge, si bien se mostró crítica con la Xunta. “Están vendendo unha gratuidade que estamos asumindo os contribuíntes de Celanova, á conta do Concello e dende o orzamento municipal. É inconcibible. Os nenos e as familias son iguais, todos”, dijo, recordando además las últimas reformas llevadas a cabo en el edificio municipal.

En estudio

Fuentes de la Consellería de Política Social e Igualdade trasladan que “nestes momentos o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar non ten previsto facer incorporacións de escolas infantís á rede Galiña Azul. Con todo, si podemos avanzar que a Xunta de Galicia está estudando xa varias vías para incrementar a achega económica aos concellos que teñen escolas infantís municipais e que están adheridos ao programa de gratuidade do Executivo autonómico”. Desde el departamento que dirige Fabiola García inciden que “para iso será tamén necesario que o Goberno central comece a destinar fondos a esa gratuidade. Cómpre sinalar que o Executivo central non aporta nin un só euro para financiar a gratuidade das escolas infantís, mentres que a Xunta de Galicia destina cada ano máis de 65 millóns de euros a este fin”, trasladan desde el gobierno autonómico.

Desde la puesta en marcha de esta medida, han sido varias las reclamaciones realizadas por la Federación Galega de Municipios e Provincias. La última, el pasado mes de enero, cuando instó a la Xunta a dotar de un fondo específico anual que cubra la totalidad de los gastos derivados de esta medida. De los cerca de 30 millones que cuesta el servicio a los concellos, “a Xunta destina 5 millóns”, dicen.

O Barco lleva una década pidiendo ser “Galiña azul”

En O Barco de Valdeorras llevan años instando a la Xunta que se haga cargo de la gestión de la escuela infantil, con 48 plazas de cero a tres años. “Non pedimos nada máis, que se faga cargo do seu”, trasladaba la concejala Margarida Pizcueta, quien recordaba que el servicio, que llegó a formar parte de la red de escuelas infantiles A Galiña Azul, son una competencia impropia de la que se está haciendo cargo la administración local, con una aportación autonómica mínima. “Temos pendente facer a actualización, pero o custo anual ronda os 200.000 euros”, cifró Pizcueta, siendo 25.000 euros el importe que reciben de la Xunta. “Nós sentímonos cidadáns de terceira, parece que as persoas que vivimos en entornos máis ruralizados non temos os mesmos dereitos”, añadía la edil, quien señalaba que, “no caso dos conservatorios de música, pásanos igual. Dos 400.000 euros de custo anual, a Xunta non achega nin o 10%”. La gratuidad de las escuelas infantiles aplicada por el gobierno autonómico, no solo ha supuesto un incremento del coste que tienen que asumir las arcas municipales, sino que “por primeira vez, o curso pasado, non cubrimos o total das prazas. Temos menos nenos, pero se quedan máis horas polo que temos que aumentar o persoal para cubrir os ratios”, dijo. En O Barco hay otra escuela infantil privada y está prevista una tercera.

Contenido patrocinado

stats