Asociación Arrolos de Teta, de Ourense: “Falta apoio real á lactancia”

Las madres de la asociación Arrolos de Teta reivindican los beneficios de la leche materna y ponen sobre la mesa las dificultades que afrontan, tanto en el sistema sanitario como en la vuelta al trabajo: “Aínda hai moitos mitos e moi pouca formación”.

Publicado: 01 ago 2023 - 05:39 Actualizado: 01 ago 2023 - 07:34

La asociación Arrolos de Teta: “Falta apoio real á lactancia”

La lactancia no siempre es un camino sencillo. Surgen dudas, aparecen mitos y prejuicios, falta información y sobran miedos. En la provincia, muchas madres han encontrado una red de apoyo en Arrolos de Teta, una asociación que trabaja en la visibilización y defensa de la lactancia y de la que forman parte alrededor de 200 mujeres. “A maioría das nais chega a nós en pleno posparto, con dificultades, e no sistema sanitario público non se lles axuda”, explica Rita Cid, que empezó a formar parte de esta “tribu” hace dos años y medio.

Estos días, en plena Semana Mundial de la Lactancia Materna, las ourensanas hablan de las principales barreras a las que se enfrentan: la falta de actualización del personal sanitario y las dificultades de conciliación al reincorporarse al trabajo. “Non hai un apoio real á lactancia, todos os profesionais din que é o mellor, pero logo é a culpable de todo, ante calquera problema recoméndanche o biberón”, señala Bea Avelaira, enfermera y asesora de Arrolos. “Os pediatras meten moita presión co peso, o primeiro que che din é que suplementes a teta con leite artificial sen ver se hai un problema real de peso, se é un problema de agarre da teta… e cando comezas coa leite artificial, hai menos demanda da materna e, polo tanto, vas producir menos”, añade Cid. El grupo de WhatsApp de Arrolos suple, en muchos casos, la falta de información de los profesionales: “Moitas veces as dúbidas podémolas resolver entre nós, e se hai unha cuestión médica derívase a médicos, claro”.

Dan cuenta de los numerosos beneficios de la lactancia: “Axuda á saúde física e emocional da nai e do bebé, é unha forma de aforro e a longo prazo é marabilloso para os nenos”. Por ello, piden más formación a los profesionales, así como una consulta específica para lactancia. Avelaira, que forma parte de la comisión de lactancia materna del área sanitaria, señala la falta de interés del Sergas: “Levamos pedindo reunirnos coa xerencia varios anos para tratar certos temas, e nin nos contestan”. Aun así, destaca la implicación de las matronas: “Dende a asociación estamos moi en contacto con elas, están moi formadas e son moi válidas”.

El lema de la Semana Mundial de este 2023 versa sobre la reincorporación al trabajo tras la baja maternal. Desde Arrolos explican que la Organización Mundial de la Salud (OMS) fija en seis meses el plazo mínimo recomendado para dar pecho, mientras que los permisos actuales en España no cubren ese periodo. “O permiso maternal son 16 semanas”, recalca Avelaira. “A hora da lactancia non che soluciona nada, e moitas nais non teñen tempo ou espazo para extraerse o leite no traballo”, apunta Cid.

Tetada grupal

Arrolos invita a todas las madres a participar en una “tetada grupal” este jueves, a las 19,00 horas en el Posío: “A idea é visibilizar a asociación e que veñan todas as mulleres lactantes que queiran. Moitas veces atopamos a nais que xa deixaron a lactancia, aínda que non querían, e que nos coñecen tarde”.

Contenido patrocinado

stats