EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
Decana da Facultade de Educación e Traballo Social
Mar García Señorán é decana da Facultade de Educación e Traballo Social dende hai seis anos. Antes xa estivo catro no vicedecanato do centro. Agora esgotou os dous mandatos pero a pandemia paralizou o proceso electoral, polo que se prolongou a sua estancia nun cargo que, para este curso, lle permite desfrutar dun auxe na demanda das titulacións de Educación. Aínda que sempre xeran interese, os datos de matrícula para o ano máis incerto son moi bos. Por exemplo, Educación Primaria foi unha das catro únicas titulacións do Campus que pecharon o cupo de prazas na primeira chamada de matrícula. O resto de disciplinas–Infantil, Educación Social e Traballo Social–seguiron a mesma estela. Non só non hai vacantes, se non que a nota de acceso incrementouse ata o notable alta na maioría dos graos.
Igual que coas carreiras sanitarias, Educación nota un auxe da demanda. Influiu o covid?
É difícil cuantificar a influencia. O que fixo a crise sanitaria foi aumentar a sensibilidade e a empatía ante os máis vulnerables. É posible que moitos mozos, a raíz disto, desexen formarse para dedicarse a esta fermosa profesión na que cada día temos a oportunidade de mellorar o mundo.
O confinamento serviu para que a sociedade se dera conta da importancia da Educación?
Si. Os docentes non solo ensinan, tamén median no proceso de ensinanza-aprendizaxe. A escola desenvolve un papel crucial como compensador de desigualdade, o illamento reduciu esta función compensatoria ata facela desaparecer en moitos casos. Moitos nenos só poden aprender na escola.
Reforzouse o valor dos mestres ou son os grandes olvidados?
Durante o confinamento, probablemente se visibilizaron máis as profesións vinculadas coa saúde e non se resaltou o gran traballo que fixeron os docentes, pero a sociedade é consciente da importancia dos profesionais dos servizos esenciais, nos que está a Educación.
É decana da facultade que formará ás xeracións futuras, enfróntanse a un futuro incierto.
A formación dos futuros mestres é unha gran responsabilidade. A educación contribúe a unha mellor sociedade e a prepara para evitar ou afrontar crises como a que estamos vivindo.
Que lle preocupa de cara o inminente inicio de curso?
A situación sanitaria, o aumento de casos é a preocupación maior.
É segura a presencialidade?
Temos contemplada a presencialidade nos grupos medianos e pequenos. Nos grupos grandes de 70-90 estudantes a docencia será non presencial e impartirase dende as aulas virtuais, evitando a masificación de aulas e a circulación de persoas. Hai que ter en conta que esta facultade ten máis de 1.600 estudantes.
A facultade, antes de Educación, engadiu o apelido de “Traballo Social". Que supón esta disciplina para Ourense?
Temos a única facultade pública de Galicia que ofrece estes estudos con grande demanda e proxección. As características demográficas e socioeconómicas fan especialmente interesante que este grao estea na nosa provincia, xa que gran parte dos retos aos que nos enfrontamos teñen que ter en conta os factores e a intervención social.
A pandemia favoreceu que alumnado ourensán que pretendía estudar fóra optase por Ourense finalmente?
Posiblemente algún estudante que pretendía estudar fóra optase por facelo en Ourense; a pandemia tivo un gran impacto a nivel económico e moitas familias non poderán pagar a estancia en outras cidades. Pero é un factor que afectará a todas as titulacións e campus.
O centro foi pioneiro en impartir o 80% das asignaturas en galego. Como funciona o proxecto?
Co plan de normalización lingüística animouse máis profesorado e a implantación mesmo supera as expectativas iniciais que tiñamos.
Cales son os retos aos que se enfronta neste curso poscovid?
O principal reto é conseguir que se desenvolva o curso académico con normalidade, que a comunida educativa poida realizar de forma segura e satisfactoria o seu traballo, e que todos os estudantes se sintan o máis cómodos posibles e non supoña ningún trastorno na adquisición de competencias.
Cal é o seu logro como decana de Educación e Traballo Social?
Destacaría a avaliación positiva de todos os títulos da facultade. Renovouse a acreditación e conseguíronse selos de calidade. As infraestructuras do centro melloráronse, ampliáronse os convenios e colaboracións coas institucións... Potenciamos unha facultade máis inclusiva, visibilizando todas as titulacións do centro. Sentinme moi apoiada, pola miña equipa e polo PDI e PAS do centro, e moi comprendida polos membros da equipa reitoral. Estou moi satisfeita do clima de traballo e cooperación tanto no propio centro, como cos demais decanos e directores.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
Los ingenieros agrícolas de Ourense renuevan su cúpula
Pepe Paz, presidente do Colexio de Enxeñeiros Agrícolas: “Temos que facer un novo rural con mais industrias agroalimentarias”
UNO MENOS QUE EN 2022
Ourense se acerca a su récord de colisiones provocadas por animales
CULTURA EN EL RURAL
La Red Provincial de Auditorios de Ourense alcanza los 7.500 espectadores
Lo último
EL GORDO ESTÁ EN EL BOMBO
¿Con qué números han tocado los premios gordos de la lotería de Navidad? Descubre los más repetidos
TERCERA VICTORIA CONSECUTIVA
El Arenteiro es otro equipo y derrota a Osasuna Promesas (2-0)