José Javier Limia Hernández, camionero de Ourense: "O noso salario real é de 800 euros”

Crónica

Las ruedas de los camiones están llenas de piedras, por las trabas burocráticas, los robos y la falta de vigilancia en áreas de estacionamiento, los bajos sueldos, la soledad… El día a día de los transportistas es toda una odisea.

El camionero J. Antonio Ares, estacionado junto a la gasolinera de San Cibrao (ÓSCAR PINAL).
El camionero J. Antonio Ares, estacionado junto a la gasolinera de San Cibrao (ÓSCAR PINAL).

Es un oficio duro el del camionero. Su sector, que se mantiene en pie gracias a la labor de numerosos apasionados, no encuentra el relevo generacional necesario.

José Javier Limia Hernández, “Sete”, es el presidente de la Asociación de Transportistas de Verín (Atraparve). Este viernes, cumplirá 27 años ejerciendo como autónomo. Y, desde entonces, los cambios fueron “incribles”, reconoce. “Hai cousas nas que estamos mellor, coma as infraestruturas ou os vehículos”, valora, pero, al mismo tiempo que progresó la tecnología, se incrementaron las trabas burocráticas. “Agora caducan constantemente os documentos e non tes nin tempo a arreglalos”, lamenta, cuando “hai tantos cambios nos regulamentos que xa non sabes se o estás facendo ben ou mal, se saíu unha nova normativa e non te decataches”.

Como no puede pasar todos los días por casa, por las noches llama a su familia, lamentando que “a miña muller tivo que facer moitas veces de nai e de pai”. Otro gran problema es la inseguridad nocturna: “Aparcas o camión e non sabes se roubarán nel esa noite, porque hai unha falta escandalosa de áreas de servizo vixiadas. Entre xullo e agosto, houbo un mes no que espertei coa lona cortada polos ladróns unha vez por semana. E, cando chegaba a Benavente, xa me dicía o do taller: ‘¿Tú otra vez?’ Hai traxectos, coma o de Cádiz a Gerona, que dá medo parar”.

Y, cuando llega a la fábrica para descargar, a menudo “non recibo nin un ola, nin sequera te miran aos ollos, tampouco che dan un café. E quedas alí un tempo agardando, logo contestan que tes que baixalo ti”. Otro motivo de agobio es adaptarse al tacógrafo, que mide su tiempo de trabajo. El límite marcado es de nueve horas de conducción. “Non nos deixan superalo nin en 10 minutos. Xa é motivo de sanción”, lamenta. “E, por todo isto”, resume, “hai unha gran falta de autónomos. E porque os salarios son penosos, cando, en tempos, cobrabas o dobre que na hostelaría ou a construción. Agora, o soldo real é de 800 euros, e sen ver á familia. Eu non lle podo vender isto a un chaval”.

“Hai compañeiros que durmen xuntos por medo aos roubos nos camións”, relata el transportista Rafa Domínguez

El camionero ourensano Rafa Domínguez transporta, principalmente, granito que carga en el norte de Portugal y distribuye por Ourense y Pontevedra. “Paso o día no camión”, reconoce, levantándose a las siete de la mañana. En su caso, regresa a casa cada jornada, pero sabe de compañeros que, ante la inseguridad en las áreas de estacionamiento, duermen juntos. “É un traballo co que pasas moitas horas só, conducindo, escoitando a radio… A min gústame, porque o levo facendo desde sempre, despois de 35 anos conducindo camións. Ademais, vén de familia. Xa o meu pai conducía un”, recuerda. En cuanto a la falta de candidatos, “penso que é polo tema económico”, explica.

El transportista José Antonio Ares López estacionó ayer en la gasolinera de San Cibrao como parte de su extensa ruta. No le sorprende la situación: “A maioría estamos cobrando un ‘pack’ pechado de en torno aos 1.600 euros, que quedan en nada ao ter que pagar pola túa conta tantas xornadas de dietas e hoteis. Non é que os rapaces estén vagos, é que isto non se paga”, sentencia. “E, se non pagas, non tes empregados, punto. Hai 10 e 15 anos, cobrábase o mesmo. Ademais, sacabas o carnet nuns meses. Pero agora podes botar dous anos para conseguilo, polas trabas que poñen nas autoescolas”, añade Ares.

Consultado sobre los tres centenares de puestos de trabajo sin cubrir en el sector a lo largo y ancho de la provincia, considera que “me parecen poucos, deberían ser máis, porque non renta. É máis rentable traballar ao lado da casa, que cobras o mesmo”.

Escucha las noticias del día

Ourense necesita al menos 300 camioneros para garantizar el abastecimiento de suministros, varapalo de ADIF a Jácome sobre los terrenos que pretendía expropiar, el caso de un cliente de una casa de citas que dejó a la dueña sin un diente o la nueva jornada en el OUFF, en el menú del día. Antonio Nespereira resume en apenas 3 minutos los titulares de este martes.

¿Dónde puedo escuchar Las noticias del primer café?

Puedes disfrutar también de todos los episodios de este podcast en OmnyStudio, Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts o suscribirte al feed RSS para escucharlo en tu aplicación favorita.

Este podcast informativo te llegará al correo con el boletín "Las noticias del primer café" [¿aún no lo recibes? Solicítalo aquí, solo tienes que registrarte en La Región, es GRATIS] y podrás acceder también desde la propia página web.

Contenido patrocinado

stats