Los ingenieros agrícolas de Ourense renuevan su cúpula
Pepe Paz, presidente do Colexio de Enxeñeiros Agrícolas: “Temos que facer un novo rural con mais industrias agroalimentarias”
arte et alia
Retorna sen terse ido o artista, presente dende a súa silandeira vida onde o mundo se chama Bouzas, en Maside. Ata alí chega, a lene sombra do berce de Víctor Campio Pereira en Garabás, poeta falecido en Ourense fai un ano, que sentía a terra de Barbantes e o seu monte mítico, o San Trocado, como propia. Así tamén Abelardo Manuel Rodríguez López, o artista do que falamos, quen extrae de Dacón, onde naceu en 1948, o sentimento e a forza telúrica. Alcumado o ZETA no seu entorno, fixo do nome a súa bandeira na arte. Fondamente individualista, gusta de ir ao seu, e andar sobre os seus pés, por máis que na arte non deixe de ter lido e visto, e por conseguinte feito unha escolla.
Unhas ensinanzas sumarias en Vigo a comezos dos anos setenta contan como os inicios da súa praxe plástica. Nesta o debuxo e a pintura conforman unha primeira e ampla fase pictórica de proxenie figurativa, que vai virando cara a experimentación non figurativa abstracta cara o cambio de século. Son os anos en que amosa os seus traballos ao galerista José Souto, quen o encamiña cara diversos certames pola xeografía española. Así o fai dende os trinta e catro aos cincuenta e un anos, iter que deixa ás portas do 2000. Levaba bodegóns, paisaxes ou figuras para o certame de Arte xoven galego de El Corte Inglés en 1982; o IXº Premio Nacional Adaja de Pintura, Ávila, en 1988; o Premio Fausto Culebras de pintura, Cuenca, en 1991 e no mesmo ano o Premio Concurso Vila de Bilbao. E nos anos noventa acudiu a certames en Galicia, caso da Bienal de Arte de Pontevedra sección Novos Valores, en 1992 e 1994, e o IIIº Premio pintura Eixo Atlántico del Noroeste peninsular, Vigo, en 1999.
Esta é a súa segunda exposición individual, sendo a primeira en Ourense. Por elo ten un carácter de retrospectiva, relevante criterio dende o que podemos ver o camiño andado. Cando en 2010 fixo a súa última proposta artística neste espazo expositivo municipal da rúa Lepanto, o que se produciu trala doazón dunha obra en 2009, para o futuro museo, compartiu espazo e catálogo con Marcelino Lago. Ámbolos dous amigos amosaron un proxecto que titularon ‘Sen título’, sic!, nun paralelismo de compañeiros. O artista foi dende aquí coas súas obras á Casa de Galicia en Madrid en 2012, mostra xa individual, causando tal impacto na tradicional institución que chegaron a dicir que entrara nela a modernidade. A proposta principal da súa creación segue a ser a esculto-pintura elaborada dende o corcho branco e o polispán, semellando pedras, nunha inspiración que mantén a creatividade en equilibrio coa espontaneidade, sen perder a referencia expresiva dos pigmentos pictóricos. ‘Pintar é un pracer cando o que pintas eres ti, pero ten que ser aparte de plaxio, tedioso, si o que pinta é outro’, díxonos estes días afirmando a súa visión. O arume á Terra mollada pola historia é a esencia da emoción das súas obras, e un sentimento de seu neste outsider da arte ourensá.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Los ingenieros agrícolas de Ourense renuevan su cúpula
Pepe Paz, presidente do Colexio de Enxeñeiros Agrícolas: “Temos que facer un novo rural con mais industrias agroalimentarias”
UNO MENOS QUE EN 2022
Ourense se acerca a su récord de colisiones provocadas por animales
CULTURA EN EL RURAL
La Red Provincial de Auditorios de Ourense alcanza los 7.500 espectadores
VACUNACIÓN MASIVA
Nueva convocatoria contra la gripe para mayores de 60 años
Lo último
COLOR DEL AÑO
Cloud Dancer: minimalismo, calma y moda en un solo color
Chito Rivas
PINGAS DE ORBALLO
As esperas teñen idade?
PERDÓN POR LA MOLESTIA
Los rojos que eran (viejos) verdes