Ana Méndez: “Galicia Calidade é das mellores marcas que se teñen creado”

FORO LA REGIÓN

La directora gerente del sello Galicia Calidade protagonizó este jueves un Foro La Región en formato mesa redonda que contó con la presencia de cuatro empresarios amparados bajo la marca y que representaron a los sectores de la joyería, hostelería y vitivinícola

Publicado: 15 may 2025 - 14:14 Actualizado: 16 may 2025 - 09:34

Integrantes de la mesa redonda.
Integrantes de la mesa redonda. | Xesús Fariñas.

El Foro La Región vivió este jueves una jornada en torno al sello Galicia Calidade, la marca de garantía promovida por la Xunta de Galicia para certificar la calidad y el origen de los productos gallegos de diversos sectores como el agroalimentario, el turístico, el joyero o el industrial.

Ana Méndez, en el Foro La Región.
Ana Méndez, en el Foro La Región. | Miguel Ángel.

La ourensana Ana Méndez, directora gerente de Galicia Calidade protagonizó la conferencia titulada “Galicia Calidade: a nosa marca, a nosa identidade”, celebrada el restaurante A Carballeira de Santa Cruz de Arrabaldo. Lo hizo acompañada por cuatro representantes de diferentes empresas de toda Galicia que cuentan el distintivo de calidad, como fueron Katuxa Platero, propietaria de Joyas Katuxa Platero, Juan Luis Méndez, consejero delegado de Bodegas Méndez Rojo, Jesús Picallo, gerente del Hotel o Semáforo de Fisterra y Héctor López, chef y propietario del restaurante España, situado en Lugo.

Antes de entrar en materia, el periodista Antonio Nespereira, presentador del Foro La Región, dio unas pequeñas pinceladas sobre la historia de Galicia Calidade: “Antes de que naciera Galicia Calidade en el año 1991, los patrones de calidad era algo así como ‘Tú tranquilo que isto é da casa’. Ahora la marca de la casa sigue haciendo fortuna a través del sello Galicia Calidade”, explicó.

Ana Méndez, durante la conferencia.
Ana Méndez, durante la conferencia. | Xesús Fariñas.

Tras Antonio Nespereira, tomó la palabra Katuxa Platero, empresaria joyera asentada en Santiago de Compostela, quien fue la encargada de presentar a Ana Méndez. Antes, narró su experiencia particular en todos los años en lo que su compañía ha ido de la mano con Galicia Calidade: “É un para min un pracer estar hoxe aquí en Ourense para dar a coñecer un marca de calidade a que pertenzo con orgullo dende o ano 2017”, aseveró. Para la propietaria de Joyas Katuxa Platero, el sello “aporta esa identificación nun mercado global que permite as empresas chegar a máis mercados”. También quiso destacar unas pinceladas sobre su trayectoria profesional. “É directora xerente de Galicia Calidade dende o ano 2021, antes estivo adicada sempre a empresa familiar Grupo Reboreda Morgadío, dentro do sector vitivinícola. Ademais, é licenciada en Dirección y Gestión Empresarial por la Universidade de Misisipi”, explicó

Para finalizar y antes de dar paso a Ana Méndez, destacó “o seu carácter observador que denota intelixencia. Estamos ante unha muller que sabe escoitar, o que dá mostra da súa calidez humana”. Por último le lanzó dos cuestiones a la directora gerente de Galicia Calidade: “Por qué Galicia Calidade é a nosa identidade? e, que retos afronta Galicia Calidade no curto prazo?”.

Un sello, una identidad

Ana Méndez recogió el guante e inició su ponencia respondiendo a estas dos cuestiones lanzadas por Katuxa Platero: “Respondendo á primeira pregunta que me fas Katuxa, Galicia Calidade creo que si que é a nosa identidade. Coincidiremos a maioría que é unha das mellores marcas que se teñen creado en España e, probablemente, en todo o mundo”, aseveró la directora gerente de Galicia Calidade. Precisamente sobre el eslogan y la marca del sello de calidad afirmó que “son dúas palabras que unidas resumen o que somos como galegos e o noso bo facer. Gastronomía, turismo, deporte… cando algo destaca por positivo a todos nos saen de dentro esas dúas palabras máxicas, Galicia e Calidade.

Respecto a la segunda cuestión vertida durante la presentación, Ana Méndez aseguró que “Galicia Calidade está nun moi bo momento, un momento no que dende a Xunta se aposta e se cre no poder deste selo de garantía e nos beneficios que lle pode aportar a todos os produtos e servizos certificados e tamén a Galicia como marca país de promoción”.

Más de 30 años de "calidade"

A continuación, la directora gerente de Galicia Calidade proyectó el primer spot publicitario que se hizo de Galicia Calidade en el año 1991. “Este anuncio que acabades de ver, e que seguro que os que xa temos unha certa idade lembramos perfectamente, foi o punto de partida do que hoxe é Galicia Calidade”, explicó la ponente.

Fue precisamente este spot le sirvió como punto de partida para explicar todo la historia del sello: “Aló polo ano 1991, a Xunta de Galicia sacaba unha campaña de promoción para modernizar a idea que existía de Galicia, mostrando todas as nosas capacidades en distintos eidos, con carácter multisectorial, como hoxe é Galicia Calidade. A moda, a pedra, a terra, o mar… e todo rematado cun slogan: Galicia Calidade”, explicó Méndez. Esas dos palabras terminarían convirtiéndose “no que hoxe é a marca de garantía máis importante e máis recoñecida de todo o Estado”. Desde este primer spot “foron varias as empresas que se interesaron por incluír ese slogan no seu packaging, na súa publicidade”, explicó Ana Méndez. Es por ello, que la Xunta terminó registrando la marca de garantía en 1995 y un año después comenzaron a certificarse las primeras empresas que aún permanecen: Coren Jealsa Rianxeira e Hijos de Rivera.

El peso de Ourense

Como no podía ser de otra manera también, la ourensana Ana Méndez puso cifras al peso de nuestra provincia en Galicia Calidade: “No caso de Ourense, a aportación das empresas do selo sobre o PIB da provincia supón o 33% do total”. Mientras que sobre el peso en la creación de empleo, explicó que “as entidades certificadas con sede na provincia de Ourense suman o 41,1% do emprego total de Galicia Calidade. Esta situación hai que atribuíla á presenza de Coren e Cupa Group”, aseguró Méndez.

Momento actual y futuro

Respecto a la actualidad del sello, la ponente afirmó que “Dende o inicio desta última lexislatura Galicia Calidade depende directamente da presidencia da Xunta, un fito que nos permite ser máis transversais dada a nosa natureza multisectorial”. Ana Méndez quiso destacar aspectos como que a adhesión é totalmente voluntaria” y que su misión no es otra que la de “difundir os valores dos produtos e servizos certificados tanto aquí como no exterior”. En cuanto al futuro resaltó que la marca esperar crecer bajo la tutela de la Axencia Galega de Turismo, hasta convertirse “no motor da identidade e a proxección galega”.

Vídeo completo

Directo | Foro La Región "Galicia Calidade: a nosa marca, a nosa identidade", con Ana Méndez

Contenido patrocinado

stats