EL TIRO EMPEZÓ A ARDER
La chimenea de una casa causa un incendio en Lebosende, Leiro
YACIMIENTO
El monumento natural de Pena Corneira, en el concello de Leiro, no solo destaca por su gran valor paisajístico y geológico, sino por su importancia histórica y patrimonial, ya que los descubrimientos realizados en la primera campaña de excavación en la zona apuntan a una ocupación que iría desde la Edad del Cobre, pasando por la época tardo romana, hasta el período medieval.
Las referencias históricas apuntaban a la existencia de un castro romano y un castillo, por lo que el Concello de Leiro y la Xunta de Galicia promovieron una campaña de excavación a fin de ahondar en los distintos períodos de ocupación que pudo tener este enclave a lo largo de la historia.
El periodo de ocupación de Pena Corneira abarca desde el 2.200 antes de Cristo, a la época romana y la medieval
El equipo de arqueólogos, liderado por Jorge Lamas Bértolo, se encontró con un resultado “espectacular”. “Sabíamos que houbera ocupación romana na zona, e as sondaxes ían nesta dirección, pero nunha delas atopamos baixo a capa superficial cerámica e outros restos da época calcolítica, da Idade do Cobre, que data do 2.000 ou 2.200 antes de cristo”.
Lamas apunta a que “foi unha sorpresa atopar vestixios mais antigos dos que buscábamos, pero é que ademais chegan ata a zona recreativa, polo que sendo unha área tan extensa apunta á existencia dun xacemento da Idade de Cobre.”
El arqueólogo señala la importancia de este hallazgo, ya que “son os primeiros restos da Idade do Cobre que atopamos nas comarcas do Carballiño e O Ribeiro que indican que houbo unha ocupación por un período longo, un poboado, o que é unha nova importante para o patrimonio da nosa zona”.
En cuanto a los vestigios de la época romana, indica que “nun dos abrigos descubrimos dúas sepulturas tardo romanas, e ata o de agora no noroeste peninsular non había ningunha neste tipo de espazos. Tamén atopamos vidros, cerámicas decoradas, moedas e outros elementos de valor”.
En el castillo de Pena Corneira, ya referenciado en diversas publicaciones, también se realizaron hallazgos importantes “no acceso que chega á torre excavamos uns 70 metros cadrados e atopamos estruturas, fragmentos de cerámica, puntas de balestas, unha ferradura, un anel e varias moedas. Estamos diante dun castelo que apunta a unha importancia senlleira”.
El Castillo de Pena Corneira aparece referenciado a partir del siglo XI y se calcula que su desaparición se produce en torno al siglo XV “sabemos que se ordenou derrubar os castelos con poucos vasallos e foi este caso. Cando se fai inventario dos bens do Conde de Ribadavia, xa no século XVI non se fala do castelo, pasa a ser un portádego ou vía de paso onde se cobraba polas mercancías. Ese derrumbe sepultou boa parte dos restos.”.
Este periplo histórico abarca desde el 2.200 antes de cristo hasta la época medieval, pasando por la ocupación romana, de ahí su importancia histórica, contribuyendo así a la puesta en valor de la comarca, en la que se realizaron recientemente otras excavaciones con resultados importantes como en el Castro de San Vicente, en Avión, y el de Abelenda das Penas, en Carballeda de Avia.
La importancia de los descubrimientos en Pena Corneira se suma a los numerosos hallazgos arqueológicos realizados en diversas zonas de Carballiño y O Ribeiro en los últimos años.
Jorge Lamas subraya que “estamos facendo un corredor arqueolóxico, de norte a sur, que abarca distintas fases da ocupación histórica nestas terras”. El recorrido iría desde Beariz, con la puesta en valor de las mámoas y el Castro de Garfíán, pasando por Boborás y el Castro de Cameixa, hasta llegar al Castro de San Vicente en Avión, los descubrimientos de Pena Corneira y la villa romana de Abelenda das Penas, en Carballeda de Avia, hasta concluir en el Castillo de Ribadavia.
“Este valor histórico sumado ao paisaxístico, ao enoturismo, apunta ao gran potencial que teñen as comarcas do Carballiño e O Ribeiro”.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
EL TIRO EMPEZÓ A ARDER
La chimenea de una casa causa un incendio en Lebosende, Leiro
ERNESTO ROMERO É TOTÒ
O Novocine de Leiro, eixe do novo documental de Saibene
Hotel Monumento
San Clodio sigue a medio gas tras prorrogar la concesión
Lo último