La “Dama da Lagoa” presidirá la entrada a Xinzo

undefined
photo_camera La escultura, trabajada en granito, ya está finalizada.
La escultura fue realizada por Xosé Lois Carreira con granito de las canteras de Baltar

La escultura A Dama da Lagoa, de Xosé Lois Carreira, se encuentra prácticamente finalizada tras más de dos años de arduo trabajo por parte del escultor de Parada de Ribeira y, a falta de perfilar los últimos detalles, podría ocupar el emplazamiento elegido para ella, en la rotonda de acceso a Xinzo de Limia y al polígono de esta localidad –a la entrada de la villa-, en un periodo de entre uno y dos meses. “Queda rematar de nivelar a soleira de rotonda, que a imos a levantar un pouco. Hai que facer unha pequeniña obra antes de ubicala”, precisó Xosé Lois Carreira. 

Esta creación, elaborada con granito de las canteras del concello de Baltar, sello del artista, tiene unas dimensiones de 6,5 metros de alto, 3,5 metros de ancho, y pesa 150 toneladas. “Foi unha obra de bastante complexidade e envergadura, o que motivou que estivera traballando nela máis de dous anos”, explicó el artista. 

La Dama da Lagoa es el resultado de una leyenda del imaginario colectivo –anterior al Cristianismo- muy extendida por toda Europa y que llegó hasta Galicia: “Onde hai grandes masas de auga doce repítese esta lenda”, apuntó Carreira. 

Entre otros elementos, la Dama da Lagoa, que simboliza también y según su creador “o empoderamento feminino”, está acompañada de otros elementos característicos y alusivos a Xinzo de Limia. En este sentido, a los pies de la figura femenina subyace una Pantalla, símbolo del Entroido. “Está como medio insinuada”, subrayó el escultor. “Tamén hay elementos que teñen que ver cos traballos agrarios e coa cultura popular do concello”, añadió el artista, que puntualizó que su creación está integrada por “varios planos de contido”. En este sentido, además de la presentación de una dama mitológica, la Dama da Lagoa es “unha exaltación da feminidade, do empoderamento da muller. A propia modelo feminina está nunha actitude que non se ve moito na historia da arte e no tratamento do desnudo feminino, xa que normalmente o que se ve é unha actitude máis pasiva. Neste caso é totalmente activa”.

Te puede interesar