Maceda, Molgas y Barrio se alían para su reactivación
El primer paso será un obradoiro conjunto de empleo y no descartan unirse bajo una figura jurídica
Maceda, Vilar de Barrio y Baños de Molgas escenificaron este martes un pacto en favor de la reactivación económica, laboral, turística y para la mejora de las comunicaciones en estos tres municipios. “Nun día coma hoxe -por ayer- desaparecen as fronteiras para unirnos e tratar de camiñar xuntos, porque non nos queda outra”, aseguraba el regidor de Maceda, Rubén Quintas, quien, junto a Manuel Conde y Xaime Iglesias, ponía la primera piedra de un plan de dinamización a todos los niveles dentro del que no se descarta tramitar una figura jurídica que aúne a los tres concellos, gobernados en la actualidad por partidos diferentes -PP y BNG-.
El primero de los pilares sobre el que se asentará la agrupación de municipios será el laboral, puesto que gracias a una subvención de 346.946 euros por parte de la Consellería de Emprego e Igualdade, en los próximos meses dará comienzo la primera edición del “obradoiro” de empleo Nacente Arnoia, que formará a 20 personas en situación de desempleo en las modalidades de silvicultura y albañilería durante nueve meses. “Esta non será unha actuación única, senon que se enmarca dentro dun planeamento, dun concepto de comarca”, precisaba el alcalde de Vilar de Barrio, Manuel Conde.
El proyecto pasaría por recuperar las sinergias entre los tres concellos limítrofes, relanzando también su potencial natural -Serra de San Mamede, o el termalismo-. “Ata agora, en moi poucas ocasións os tres concellos se unían para conseguir postos de traballo, iniciativas económicas e para poder creer nesta comarca. O primeiro que fai falta non é convencer aos veciños, senon que as administracións demostren que son capaces de unirse para conseguir este tipo de cousas”, apuntaba Rubén Quintas. “O sol, que é Vilar de Barrio; a auga, que é Baños de Molgas e a terra, que é Maceda serán capaces de facer medrar unha árbore en moi pouco tempo”, añadía.
Xaime Iglesias aseguró que los tres concellos están unidos por “moitas cuestións importantes”. El alcalde de Baños de Molgas explicó que “pola nosa dinámica social non competimos entre nós. En Baños de Molgas non podemos competir con Maceda no comercio, en Molgas temos o termalismo, Vilar de Barrio ten toda a serra… Temos que buscar un proxecto integral que nos permita atraer poboación, dinamizar os pobos e poñer en valor as vivendas, así como a base territorial. “Como di Rubén, desaparecen as fronteiras. Lóxicamente, temos unha administrativa, pero non queremos que sexa real, senon que exista un movemento e sinerxias entre os tres concellos”.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
ACCIDENTE DE TRÁFICO
Vuelca un coche en la A-52 en la salida de Allariz
BALANCE DE LA COMARCA
Un año de punto y aparte en Allariz y Maceda
Lo último