Colectivos del Xurés se alían para la dinamización cultural

La Rede Aldear, en la que participa Eidos do Leboreiro, organizó una jornada intergeneracional en Grou

Colectivos locales y visitantes compartieron ayer en Grou (Lobios) una jornada de convivencia intergeneracional, cultural y social con “Aldearmos Xurés”. La denominada “Casa da Piscina” (o del parque) se quedó pequeña para la puesta de largo en la comarca de la Rede Aldear, compuesta por 17 entidades de Lugo y Ourense, y de la que forma parte Eidos do Leboreiro.

El colectivo, formado en tiempos de post pandemia por un grupo de personas de San Xes (Lobeira) y Grou (Lobios) para dinamizar cultural y socialmente la zona, fue uno de los participantes del encuentro matutino que sirvió de puesta en común de lo que se “coce” en el rural gallego. “Temos pensado ampliar, buscar socios, pero a meior maneira de sumar xente é falando, conversando coma hoxe, tecer redes con colectivos e persoas que xa están facendo cousas na zona. A xente non se asenta (no rural) por falta de actividades e se pretende que teña unha oportunidade para facer algo: porque non un contacontos para nenos en Grou?”, se pregunta Deibe Fernández, de Eidos do Leboreiro.

La celebración de “Aldearmos” fue todo un acontecimiento en Grou donde, además de ponencias e intercambios, hubo cuentacuentos, música y teatro. “Onte dicían que é un luxo. E realmente é fantástico ter aquí xente como Rede Aldear, que aposten por vir as aldeas e recuperar todo o que hai aquí. Pero sobre todo, empezar a darlle opción de facer cousas a esas persoas que queiran quedarse nos pobos”, comentaba Marta Delgado, vecina y promotora de MiraXurés.

A su lado, el narrador lucense Anxo Moure hablaba de “Carballolandia” y de Cinema Palleiriso, y de como “cousas moi humildes, con moi pouco investimento”, pueden salir adelante con éxito. “Rede Aldear o que fai é amplificar, replicar por todo Ourense e Lugo o que estás facendo. Iso da unha imaxe moito máis potente”, destacaba Óscar Penín, secretario de la red con cinco colectivos ourensanos, “e estamos en conversas con dous máis: Arnau e Fontefría, en Muíños”, dijo.

Te puede interesar