Lobeira desbroza el castro de San Adrao, en Cabaleiros

Castro de San Adrao, en la parroquia de Cabaleiros.
photo_camera Castro de San Adrao, en la parroquia de Cabaleiros.
El arqueólogo David Bande destaca las grandes posibilidades del enclave

El Concello de Lobeira está recuperando el Castro de San Adrao, en la parroquia de Cabaleiros. Se trata de un castro que está datado en la Edad de Hierro, según señala la dinamizadora cultural del Concello Marta Delgado. Sus restos se reparten por las laderas de una montaña de tan solo 329 metros de altura, pero desde la cual habría (si no fuera por el entorno degradado) una gran panorámica del valle del Limia y de numerosos puntos históricos.

Los trabajos iniciales, una vez localizado su perímetro, consistieron en desbroce y limpieza.

La propia Marta Delgado hizo hincapié en que esta misma semana continuarán los trabajos del sendero que conducen al lugar.

Por otro lado, el arqueólogo David Bande, una vez informado, comenta "que esto novo recurso recuperado na comarca, o castro de San Adrao, con espectaculares vistas do val do Limia, está pedindo locamente ser escavado e conta cunhas posibilidades bestiais".

El Ayuntamiento de Lobeira sigue con la iniciativa de localizar tanto castros como otros restos arqueológicos que enriquezcan, no sólo el propio municipio sino también toda la zona de la Baixa Limia, conectada con el enclave en el parque natural de la Serra do Xurés.

Castillo

David Bande aclara que "este pequeno castriño galaico, servíu para construir un castelo na Idade Media, castellun de santa crucis, na parroquia de Santa Cruz de Grou; o cal participou na revolta dos nobles contra Ramiro II no ano 979. Parece que puido ser derrubado na revolta irmandiña. Tamén, segundo a lenda, existen as ruínas dunha capela, seguramente cristianizando o ancestral culto galaico aos penedos para curar o raquitismo pasando por debaixo dun buraco nas pedras".

Añade que "hai que agradecer á xestión de Marta Delgado González e ao Concello de Lobeira, o inicio da recuperación deste magnífico enclave do Xurés".

Te puede interesar