El grupo constituyente lo integran representantes de la comunidad escolar, intelectuales y políticos

La nueva plataforma ciudadana defiende el uso público del Monasterio de San Rosendo

Los representantes del grupo constituyente de la plataforma ciudadana, ayer en Celanova. (Foto: Xesús Fariñas)
Celanova asistió ayer a la constitución oficial de la ‘Plataforma ciudadana por el uso público del Monasterio’, creada tras el anuncio del traslado del Insituto del Claustro do Poleiro para su reconversión en un hotel-monumento.
La biblioteca del Instituto celanovés fue testigo de la presentación pública de la ‘Plataforma ciudadana en defensa del uso público del Monasterio’. Una iniciativa vecinal abierta a toda la población que, por el momento integran alumnos, padres, profesores del centro escolar, antiguos alumnos, intelectuales y dos de los tres partidos con representación municipal (PSOE y BNG). ‘Estamos abertos a poboación e esperamos contar cos veciños e comerciantes da vila’, apuntó Isidora Gil, profesora del centro y miembro del grupo constituyente.

Como objetivos principales, la plataforma reivindica el uso público exclusivo del espacio del monasterio, ‘implicar a maioría da poboación dun xeito apartidario na reivindicación e considerar a todos os concellos da bisbarra que achegan poboación escolar ao instituto como ámbito primario de acción e incidencia’, enumeraba Xoan Carlos Alberte. Mientras, el ex director xeral de Conservación da Natureza, Xosé Benito Reza, recordaba como ‘o Mosteiro foi cedido o Concello en 1842 para o uso público e non para privatizarlo a favor dunha empresa de hostalería; e foi rehabilitado e acondicionado para ese fin’. A expensas de una reunión con el conselleiro de Educación, la directora del IES, Dolores Sarmiento, desmintió las deficiencias del edificio. ‘Invitamos a todo o mundo a visitarlo, porque nin está en ruina, nin ten humidades, nin problemas de accesibilidade’, y aseguró que ‘dende o anuncio, non temos a seguridade de que se fagan as obras proxectadas neste ano’.

Respaldo digital

Desde hace semanas, la plataforma tiene su espacio en internet (ensinomosteiro.blogspot.com) donde 1.500 personas han mostrado su adhesión en contra del traslado. ‘Este edificio está vivo porque hay 400 personas dentro a diario’, matizó Oscar Vieytez, presidente de la AMPA. ‘Para dinamizar o pobo non hai que quitar a xente e, si realmente o alcalde lle preo cupan os nenos, ¿que fixo para eles nestes anos?’, apuntaba la socialista, Rosa Muíños. Gonzalo López del BNG, recordó que ‘o importante e o voz do pobo’.

Firme en el traslado del centro escolar, el regidor local Antonio Mouriño, destacaba ayer que ‘o novo centro estará adaptado as necesidades actuais da enseñanza, ao tempo que ubicarase xunto as instalacións deportivas’. Mouriño recordó además que ‘a ubicación do hotel no Mosteiro será un actractivo en si mesmo para que a xente nos visite’.

Abrir al público la biblioteca del centro

La plataforma, que cuenta con la representación de antiguos alumnos, ‘esta conforme con todo o que se faga en Celanova, porque estamos agonizando pero mantendo o IES no Poleiro’, apuntaba Eva González, vecina de la villa. Una vez por semana, los representantes del grupo gestor se reunirán para informar de temas de interés del ámbito educativo o municipal. ‘A accesibilidade ou a apertura do pabillón das Triguerizas serán algúns dos temas a tratar’, anunciaba Isidora Gil, quien confirmó que, una de las primeras iniciativas que se llevarán a cabo, será la apertura al público en horario no lectivo de la biblioteca del centro escolar.

Una petición ‘oportuna’ dado que la municipal lleva cerrada desde el mes de julio. ‘A dirección do centro leva dende 1992 instando o Concello a súa apertura’, subrayaba Gil, quien señaló además que ‘so lles pedimos que faciliten a entrada dende a porta lateral do Claustro Barroco e que poñan unha persona responsable ao cargo’.



Te puede interesar