RESCATE DE LA AUTOPISTA
Puente descarta rescatar el peaje de la AP-9 por su coste
Este andar contribuíu asemade á forxa dunha idea do común do que é Europa, formando un vieiro de transmisión de ideas e culturas que se unían nun só punto: Santiago de Compostela. O Camiño (Peregrinatio Compostellana) está conformado por un conxunto de vías creado a partir da descuberta dos supostos restos do Apóstolo no lugar do Libredón, en Santiago de Compostela, durante o reinado de Afonso II.
O Camiño Francés e as rutas francesas do Camiño foron declarados pola Unesco Patrimonio da Humanidade en 1993 e 1998 respectivamente, aínda que existen máis percorridos, como a Vía da Prata e o Camiño Portugués. O fenómeno xacobeo foi decisivo na conformación cultural-económica do reino de Galiza, debedor en gran medida ao auxe conseguido durante a titularidade de Diego Xelmírez (1100-1136) convertendo Compostela en sé metropolitana (ano 1122), a máis importante dignidade de todo Occidente despois de Roma.
Arredor do sepulcro apostólico medrou non só unha catedral —centro artístico-relixioso de primeira magnitude— senón unha vila e posteriormente unha cidade, perfectamente establecida na Baixa Idade Media, cunha actividade comercial derivada da súa condición de cidade santa, onde se coroarían reis galegos, onde medraría a grande escola galego-portuguesa, e onde reside desde a Idade Media a capital de Galiza.
Os estudos histórico-arqueolóxicos levados a cabo no século XX na propia catedral revelaron, non obstante, que desde época galaicoromana e sueva, Compostela fora un lugar relevante onde xa se soterraban importantes dignidades civís ou relixiosas moito antes do ano 813, o que motivou a diversos especialistas a defender que o corpo atribuído ao apóstolo Santiago fora en realidade o de Prisciliano, patriarca da igrexa galega, decapitado en Tréveris no ano 385.
O Camiño e o fenómeno das peregrinacións que orixina segue a ser obxecto de estudo. Nestes días, os profesores Domingo González Lopo e Miguel Taín Guzmán reuniron hai uns anos a nove especialistas de España, Italia e Portugal, nunhas xornadas orientadas a celebrar o Ano Santo da Misericordia nas que se analizará o labor asistencial e hospitalario aos peregrinos a Santiago durante a Idade Moderna. Os debates centraron o curso de verán das Leccións Xacobeas Internacionais da Universidade de Santiago. Os expertos analizaron os resultados das últimas investigacións sobre a peregrinación a Santiago, as rutas a Compostela e o patrimonio xacobeo.
Hai un dito que di que hai un camiño por cada peregrino. Existen numerosas rutas que, dende vello, foron percorridas por milleiros de viaxeiros para chegar até o sepulcro do apóstolo. Deses vieiros, hai recoñecidos dez camiños:
É o itinerario xacobeo con maior tradición histórica e o máis recoñecido oficialmente. Figura xa descrito no Códice Calixtino, do ano 1135. Hai catro vías para a peregrinación a Santiago desde ese país: a Vía Tolosana, que entra en España por Saint Jean Pied de Somport, e as vías Lemovicensis, Podianense e Turonense, que pasaban os Pireneos por Roncesvalles para seguir polo Camiño Francés. Este último transcorre pola meseta entrando na península por Roncesvalles e en Galiza polo Cebreiro. Desprazou en importancia aos anteriores.
Foi o primeiro e o que, ao parecer, seguiu o rei Afonso II de Oviedo na súa peregrinación a Santiago.
Era o que seguían os peregrinos que partían en naves dende as illas de Gran Bretaña e Irlanda para comezar a peregrinación dende Ferrol e A Coruña.
Tamén chamada Ruta da Prata. Empregábana os peregrinos que viñan do sur da península Ibérica e que continuaban en Galiza polo camiño do sueste que ía dende A Gudiña.
Recolle os peregrinos de Portugal que entran por Tui e vai polo interior até Redondela, onde se xunta co Camiño da Costa.
Seguido polos peregrinos de Portugal que chegan a Galicia por A Guarda. Prosegue até Redondela bordeando a costa.
Conmemora a Translatio do Apóstolo a través da ría de Arousa.
Segue ruta da costa astur-galaica. A súa orixe remóntase aos momentos inmediatamente posteriores ao descubrimento da tumba do apóstolo.
É a entrada natural a Galicia dende a meseta, un acceso xa usado polos romanos.
Esta ruta xacobea ten a súa orixe na ciudade de Santiago e a súa meta é o cabo Fisterra e o Santuario da Virxe da Barca.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
RESCATE DE LA AUTOPISTA
Puente descarta rescatar el peaje de la AP-9 por su coste
GRAVEDAD DE LAS LESIONES
Muere la mujer apuñalada en A Coruña por su compañero de piso, que también provocó un incendio