El 40% de los participantes en formaciones de Portas Abertas logran un empleo

photo_camera Formación en la sede de Portas Abertas con el experto vitícola José Luis Mateo. (Vídeo: C.C.).
El CDR Portas Abertas atendió en su programa de orientación laboral a 200 personas desde 2020

El Centro de Desenvolvemento Rural (CDR) Portas Abertas -con sede en Verín y Vilardevós- realiza desde el año 2020 un programa formativo cuyo objetivo es lograr la inserción laboral de los participantes: Itinerarios Integrados contra la despoblación. Este proyecto nació en el 2020 y cada edición tiene una duración de cuatro meses. “Xa levamos oito Itinerarios e neles participaron un total de 200 persoas, que pasan pola orientación laboral, a formación e o acompañamento durante o proceso”, explica Lucía Aparicio, orientadora de Portas Abertas.

De los participantes, según los datos recogidos por el centro, más del 40% de ellos logran empleo, “o que son moi bos datos”, califica Aparicio, quien trata de preparar formaciones acordes con el mercado laboral de la comarca. “Non se trata de facer cursos sobre coidados a maiores, dos que hai moita oferta xa en Verín, senón que se trata de ofrecer ese tipo de formacións que escasean. Nós centrámonos en agricultura e restauración, facendo moito fincapé no tema do viño”, añade la orientadora, ya que el objetivo es la inserción laboral en la comarca para luchar, así, contra la despoblación del rural.

El último curso realizado en el actual Itinerario Integrado fue sobre el vino en la restauración. “O motivo desta formación foi responder á necesidade de mellorar o perfil profesional das persoas que traballan en restauración, é difícil atopar profesionais para a restauración, pero tamén o é atopar cursos para mellorar o seu perfil”, asegura Lucia Aparicio. 

Profesionalización

El curso vinícola fue impartido por el presidente de Portas Abertas, Pepe Paz, y por el viticultor José Luis Mateo, quien trató de aportar a sus alumnos “unha formación básica para coñecer a nosa zona e técnicas para que eles se desenvolvan nunha cata ou á hora de presentar os viños, ademais tamén aproveitei para mostrarlles as virtudes dos viños de Monterrei”, destaca el formador. 

Por parte de los alumnos, el principal objetivo es el conocimiento: “Es importante aprender para acceder al mercado laboral y prestar un servicio completo”, anotaban los participantes, quienes muestran perfiles muy variados. “Temos dende unha moza de 20 anos ata unha muller que ronda os 60 anos, mulleres e homes, galegos e estranxeiros. Son perfís variados que amosan o interese polo noso”, señala Aparicio.

Ahora, el CDR Portas Abertas trabaja en la próxima edición de los Itinerarios Integrados, una orientación laboral que estará acompañada de un curso de poda y trabajos en bodega, centrado en el mundo vinícola, y que se desarrollará de enero a mayo. “O noso obxectivo, con este programa, é axudar a emprendedores, empregados e desempregados a mellorar a súa situación ou a atopar traballo nesta vila de servizos” concluyen desde el centro. 

Te puede interesar