Monterrei

Verín clama contra el cierre del paritorio y en defensa de la sanidad

Monterrei

Movilización

Verín clama contra el cierre del paritorio y en defensa de la sanidad

Alcaldes populares de las comarcas de Monterrei y Conso Frieiras apuntaron que "este servizo é fundamental" para la zona

Miles de personas -20.000 según Protección Civil y 6.000 según la Policía Local- respondieron a la llamada de la Comisión delegada del Hospital de Verín y de la Plataforma en Defensa de la Sanidade Pública para manifestarse contra lo que consideran un "desmantelamiento" del centro verinés, ocho días después del anuncio del Sergas de su intención de suprimir el servicio de Maternidad Hospitalaria y cerrar el paritorio desde hoy, 1 de diciembre.

Decenas de autobuses llegados desde otros concellos de la comarca de Monterrei e, incluso, de otras provincias como Lugo o Pontevedra participaron en un acto "nunca antes visto en Verín", según aseguró el propio regidor, Gerardo Seoane, a su término. 

La concentración comenzó a las puertas del hospital con un abrazo simbólico al edificio, momento en el que comenzaron a escucharse las primeras consignas: "¡Feijóo, escoita, Verín está en loita" fue una de las más repetidas. Precisamente alcaldes del Partido Popular de las comarcas de Monterrei y de Conso Frieiras, también concentrados al inicio de la marcha, quisieron hacer público un manifiesto en el que mostraron "todo o apoio e recoñecemento a todos os profesionais da sanidade pública que desenvolven o seu labor no Hospital Comarcal de Verín".

Sin entrar a discutir los criterios técnicos y científicos en los que los jefes de los servicios de Pediatría y Ginecología se basaron para tomar la decisión de cerrar el paritorio, manifestaron "que este servizo que se pretende pechar é fundamental para o desenvolvemento das nosas comarcas e manifestamos o noso compromiso firme de traballar para que tan pronto se poidan conseguir pediatras se volva a abrir o paritorio do hospital". 

Por su parte, Yolanda Domínguez, médico de atención primaria y secretaria de la Comisión delegada, aseguró que la manifestación "xa estaba convocada porque viamos vir o desmantelamento do hospital e da sanidade pública, especialmente nos comarcais, e xusto coincidiu o anuncio do peche do paritorio. O Sergas alega que este peche se produce por causas científicas e nós dubidamos moito delas, pensamos que son mais ben causas políticas e económicas", dijo. "Ata hai catro meses non había ningún problema nin ningunha causa científica nin política, pero dende que non hai pediatras que cubran o servizo comezaron todos os argumentos e a estocada final", añadió. 

Gerardo Seoane adelantó al principio de la manifestación que la próxima semana se conocerá el punto en el que se encuentran las alegaciones que se presentarán a la Fiscalía para tratar de evitar el cierre del paritorio. La marcha continuó por la avenida de Laza, hasta llegar a la plaza García Barbón, que se quedó pequeña para acoger a los manifestantes. El personal mantiene su decisión de encerrarse a partir del día 2 en el Hospital si no hay respuesta política tras la manifestación de ayer.



Las opiniones

Gonzalo Caballero, Secretario Xeral del PSdG

VERÍN (HOSPITAL DE VERÍN). 30/11/2019. OURENSE. Manifestación por la supresión del paritorio en el Hospital de Verín. FOTO: ÓSCAR PINAL

"Milleiros de veciños e veciñas están hoxe aquí para decirlle a Feijóo que ten que rectificar a súa política sanitaria e que ten que rectificar as privatizacións   e os recortes na prestación dos servizos sanitarios. Aquí están persoas de toda a contorna e representantes do PP de Verín e da comarca. Hai un clamor en toda Galicia".


Gerardo Seoane, alcalde de Verín

VERÍN (HOSPITAL DE VERÍN). 30/11/2019. OURENSE. Manifestación por la supresión del paritorio en el Hospital de Verín. FOTO: ÓSCAR PINAL

"Foi unha manifestación histórica en defensa da sanidade e contra esta decisión política baseada nunha decisión técnica en falso. Nós imos a facer valer os nosos dereitos pola vía xudicial como xa lle dixen ao xerente. Estamos en desacordo e esperamos que se dé marcha atrás".


Noa Presas, diputada del BNG

VERÍN (HOSPITAL DE VERÍN). 30/11/2019. OURENSE. Manifestación por la supresión del paritorio en el Hospital de Verín. FOTO: ÓSCAR PINAL

"Queremos dar os parabéns á veciñanza do Val de Monterrei por esta movilización espectacular, e estamos convencidos de que esta batalla a imos a gañar. Queremos que a Xunta rectifique esta decisión que non se sostén e non nos cremos esos criterios pseudo técnicos".


Yolanda Domínguez, de la comisión delegada

Yolanda Domínguez, de la comisión delegada

"Énchesenos a boca con que hai que fixar poboación no rural, ¿qué poboación imos a fixar no rural se o que estamos a facer é sacar servizos do rural?¿quen vai a querer vivir aquí? Están a desmantelar o hospital e se esto non o freamos van a seguir. Temos a anestesia e cirurxía en mínimos"