El Concello carballiñés desembolsa 448.000 euros por cuatro millones de kilos de residuos orgánicos

Una campaña de reciclaje pretende reducir el elevado coste de la recogida de basura

Un carballiñés muestra abono obtenido a partir de basura orgánica. (Foto: Martiño Pinal)
La Concejalía de Medio Ambiente de Carballiño inicia seis talleres en el rural para concienciar a los vecinos sobre la necesidad de separar y reducir la basura. La concejal María José Pérez apuntó que ‘hai unha enorme diferencia entre os 4 millóns de kilos de lixo orgánico que o Concello recolle ó ano e os 339.000 kilos de materiais reciclables’. El objetivo es incrementar el volumen de recogida en los contenedores amarillos, verdes y azules, ‘para conquerir un abaratamento do canon que abonamos a Sogama’.
La edición de carteles y trípticos con el lema ‘Aínda mezclas o teu lixo?’ en la portada, que serán distribuidos en las parroquias del rural de Carballiño, apoya una campaña de concienciación sobre el tratamiento de la basura promovida por la Concejalía de Medio Ambiente y que se desarrollará en las próximas dos semanas.

La responsable de este departamento, María José Pérez, explicó que ‘o obxectivo é que os cidadáns saiban distinguir os materias que se poden reciclar e así poder separalos convintemente e depositalos nos contedores correspondentes’. Estas prácticas también repercutirán en la reducción del volumen de basura que aparece en los contenedores verdes, destinados a residuos orgánicos. En este sentido, la edil socialista recordó que ‘o ano pasado, o servizo municipal de recollida transportou un total de 4 millóns de quilos de lixo orgánico, mentres para a súa reciclaxe só foron trasladados 339.000 quilos’. Concretamente, 106.000 kilos de plásticos, latas y briks; 151.000 de vidrio y 82.000 de papel.

Desembolso


María José Pérez indicó que ‘hai unha diferencia enorme entre os materiais orgánicos e os reciclables, por iso haberá que tratar de que o volume destes últimos poida ser incrementado no futuro’. Sobre todo, por los gastos que acarrea a las arcas municipales la recogida y traslado de la basura que los ciudadanos depositan en los contenedores verdes. ‘O Concello pagou no 2007 un canon de 291.000 euros a Sogama -53 euros por toneladamentres o gasto en persoal foi de 132.000 euros e ó de combustible, 25.000 euros’.

La iniciativa del departamento de María José Pérez está presupuestada en 8.000 euros, de los cuales 1.600 son aportados por la empresa Ecoembes y el resto por la Consellería de Medio Ambiente (70%) y el propio Concello (30%).

El programa está estructurado en un total de seis talleres, de ellos cinco en el rural y uno en el casco urbano de la villa. La concejal carballiñesa destacó que ‘na parroquia de Lobás xa hai 43 persoas inscritas e 32 na de Veiga, mentres ronda os 20 participantes en cada unha das localidades de Mesego, Arcos e Partovia’. Las sesiones se desarrollarán a partir de las siete de la tarde en las sedes vecinales de estas parroquias.


El depósito de cartón se dispara

La responsable municipal de Medio Ambiente señaló que ‘en comparación co ano pasado, o comportamento dos veciños mellorou con respecto á utilización dos contedores destinados ós materiais reciclables’. Así, indicó que ‘mentres no 2007 a recollida de lixo nos contedores amarelos facíase unha vez á semana, agora é preciso baleiralos dúas veces e incluso tres’, mientras los de vidrio y cartón se vacían una vez cada siete días, ‘e o ano pasado a periodicidade era de dúas semanas’. Y es precisamente el cartón el material que plantea más problemas, ya que los comerciantes apilan las cajas fuera de los recipientes y sin doblar. ‘No último mes, puxemos unha furgoneta para recoller só o cartón, e enchemos no Punto Limpo tres contedores de 20.000 quilos cada un’.

Te puede interesar