La falta de liquidez del Concello carballiñés demorará meses el pago de cien nóminas

LR- El rechazo de una operación de crédito por valor de 920.000 euros por parte de la oposición (PP y BNG) en la sesión plenaria del pasado jueves pone en peligro el pago de nóminas a un total de 95 trabajadores. ’Parte deses cartos (445.000 euros) eran para  os 72 contratos do novo obradoiro de emprego máis os 23 do plan de cooperación’, señala el alcalde Carlos Montes. La falta de liquidez en las arcas municipales motivará que ’estas persoas deberán esperar tres o cuatro meses para cobrar’.

 El próximo miércoles se inicia en Carballiño el proceso de selección de los trabajadores, monitores y equipo directivo para afrontar el proyecto de un nuevo ’obradoiro de emprego’, que financia la Consellería de Traballo con 990.000 euros. Un conjunto de 73 personas, entre los 62 operarios (mayores de 25 años y en situación de desempleo) y 11 técnicos, distribuidos en siete módulos ocupacionales a lo largo de un año.

 Pero este personal partirá con un grave problema, y es que el Concello carballiñés carece de la liquidez suficiente para afrontar el pago de sus nóminas a corto plazo. Unos emolumentos que van desde los 700 euros hasta los 1.000 euros líquidos y que en seis meses suman una cantidad de 360.000 euros. Una cifra incluida en la operación de tesorería que los dos grupos políticos de la oposición municipal (PP y BNG) rechazaron con sus votos mayoritarios en la sesión plenaria del pasado jueves.

 Retrasos

 ’Nesta solicitude de crédito contemplábamos 445.000 euros para adiantar as nóminas de medio ano que corresponden ó obradoiro de emprego e, tamén, as da contratación de 23 traballadores con cargo ó Plan de cooperación local’, señala el alcalde Carlos Montes. El regidor carballiñés añade que ’sempre que puxemos en marcha un  proxecto deste tipo, preferimos que os alumnos cobren polas súas tarefas ó final de mes, xa que a consellería retrasa o abono do presuposto entre tres e catro meses, e nalgunha ocasión ata os seis meses’.

 Carlos Montes hace referencia al hecho de que ’a oposición intentanse introducir un acordo transaccional para validar o crédito de 475.000 euros do programa Equal e, nembargantes, rexeita a parte correspondente ó obradoiro de emprego e ó Plan de cooperación’. El alcalde añade que ’a ver como se lles  explica a estes traballadores que van estar sen cobrar ata que a Xunta remita os cartos’.

 Financiación

 El regidor lamenta, además, que ’se poña en perigo o plan europeo, xa que cada un dos catro concellos participantes (Ribadavia, Leiro, Boborás e Carballiño) ten que aportar a súa cantidade, que no noso caso é de 475.000 euros, antes do 31 de decembro, xa que a Unión Europea pode anular a financiación correspondente’.

Te puede interesar