O Carballiño

La Festa da Palabra celebra el centenario de la revista “Nós”

O Carballiño

La Festa da Palabra celebra el centenario de la revista “Nós”

El evento se desarrollará este domingo 19 de julio en la Insua dos Poetas, en Madarnás, Carballiño

La "XII Festa da Palabra", que se vivirá este domingo 19 de julio en la Insua dos Poetas, en Madarnás (Carballiño), conmemorará el centenario de la revista "Nós" (1920-2020), y con tal motivo se presentará el libro "Camiño de Nós". Así lo avanzaron el presidente de la Diputación provincial, Manuel Baltar, y el de la Insua dos Poetas, Luis González Tosar, durante la presentación del evento.

En el acto, que comenzará a las 12,00 horas, además de la habitual entrega de los premios "Insua dos Poetas", habrá una actuación de Son Trío. A las 14,00 horas se celebrará la romería literaria, con la actuación de Airiños de Caldelas, y a las 18,00 horas actuará el grupo folk Tor, que presentará su nuevo disco.

Manuel Baltar destacó que la Festa da Palabra "é un dos eventos culturais máis importantes dos que se celebran en Galicia", y que este año conmemora una singular efemérides, "o centenario da revista Nós, que alumeou á xeración Nós, o berce do pensamento político galeguista, e por esta razón, serán benvidas todas as homenaxes que fagamos aos persoeiros que fixeron patria; de feito nesta edición, na Insua, estreamos o “Auditorio Nós”, no que mesturaremos novamente cultura e música", afirmou Baltar. El presidente del goberno provincial destacó que esta "é a primeira activade cultural que organizamos poscoronavirus, para a cal se manterán todas as medidas de seguridade e sanitarias"; un evento en el que "reivindicamos esta nación cultural que é Galicia e posicionamos a Ourense desde a Insua dos Poetas, como un faro que guíe o desenvolvemento cultural, a aposta pola esencia da nosa cultura, a través do magnífico labor que vén desenvolvendo Luis Gónzález Tosar", expresa Baltar, que considera que acercarse a la Insua dos Poetas "é estar nun parque temático da nosa cultura, onde as esculturas falan por si mesmas, onde hai homenaxes constantes, e se deixa a pegada para as vindeiras xeracións desa identidade con Galicia que ten na Insua unha capital referencial".


Artículo


Luis González Tosar destacó que el evento se podría titular "Tódalas forzas do espírito están connosco", dijo, en referencia al artículo "Saúde e terra", del primer número de la revista Nós, editada el 30 de octubre de 1920. "Será un acto para pór en valor o legado de persoas como Vicente Risco, Florentino López Cuevillas, Otero Pedrayo e outros destacados intelectuais ourensáns daquela época", remarcó.

Tosar comentó que el domingo también se dará a conocer la persona o la obra homenajeada en la Festa de la Palabra de 2021, y se entregarán los premios correspondientes a la edición de este año, una cita cultural que contará con la participación de representantes de entidades sociales, culturales e institucionales de Galicia.