Los cauces estén regenerados después de los vertidos producidos en los últimos cuatro años por las obras del AVE y la AG-53 en Carballiño

La lluvia invernal limpió los ríos de los lodos de obra

Los árboles de las riberas están afectadas por hongos en algún tramo. (Foto: MARTIÑO PINAL)
Los fenómenos meteorológicos que se registraron en la comarca de Carballiño durante este invierno, y que combinaron lluvias torrenciales con tormentas de nieve y granizo, sirvieron como revulsivo para las redes fluviales más importantes, seriamente afectadas en los últimos cuatro años por vertidos derivados de obras de infraestructura tales como la apertura de la línea de alta velocidad (AVE) y la construcción de la autovía AG-53 entre Dozón y Ourense.
'O temporal de choiva sempre ten a súa faceta positiva, que é o arrastre dos áridos que están depositados no leito dos ríos e a limpeza dos frezadeiros ,onde as troitas poñen os seus ovos”, señala Alfonso Carballeda, presidente de la sociedad que gestiona el coto de pesca del río Arenteiro. Sin embargo, las crecidas de caudal también causaron daños en los árboles de las riberas, la mayoría ubicados en la zona intensiva de pesca, a la altura de Carballiño, 'que foron derrubados e agora hai que solicitar autorización á Confederación Hidrográfica para a súa tala e retirada' añadía el presidente de la entidad carballiñesa.

La misma opinión es compartida por Herminio Fernández, su homólogo del colectivo de pescadores del río Viñao, que baña los municipios de O Irixo y Boborás. El directivo de la entidad deportiva apunta que 'na actualidade, e a un mes do comezo da primavera, o aspecto do cauce é bastante bó, aínda que a chovia segue a arrastrar lodos residuais dos traballos do AVE no municipio, e vense poucas troitas agora debido a que as augas están frías'.

El alcalde de O Irixo, Manuel Penedo, destaca 'a colaboración prestada polas empresas concesionarias da liña de alta velocidade, que procederon á limpeza do río Viñao no tramo que atravesa a capitalidade municipal de As Laxas e A Ponte, onde a acumulación de areas e terra das obras provocara o ano pasado o seu desbordamento'.

El regidor añade que 'a execución do AVE está a piques de rematar e non se teñen detectado verquidos doutro tipo coma os que produciron a mortandade de troitas, peixes e anguías, e que o Concello denunciara ante o Serprona e a Consellería de Medio Ambiente”.

Denuncia ante la Unión Europea
La situación del entorno de los ríos no es la óptima a nivel forestal, ya que una plaga de hongos detectada en el verano del pasado año afectó a más de 200 'amieiros' (alisos) en ambas riberas del río Avia, una enfermedad cuyos efectos también son visibles en las márgenes del Arenteiro, en este caso, en la zona del casco urbano de la villa carballiñesa. La asociación ecologista Coto do Frade de Ribadavia presentará la próxima semana una denuncia ante la Comisión de Medio Ambiente de la Unión Europea, alegando que 'as autoridades non tiveron a ben facer un seguimento deste problema e tentar a busca dunha solución'. La Confederación Hidrográfica do Miño-Sil, anunció por su parte una inspección de guardias fluviales 'co obxectivo de inspeccionar as especies danadas e comprobar aquelas que están invadindo os cauces, para proceder a súa retirada, independentemente das medidas que poida tomar a Xunta, que ten competencias a nivel de protección sanitaria ó traveso de Medio Rural e Infraestructuras'.

Te puede interesar