El alcalde asegura que es inodora, si bien los ecologistas dudan de su aplicación para lodos

Una moderna planta tratará aguas residuales en Maside

Zona prevista para ubicar la planta, junto al regato de As Barandillas. (Foto: MARTIÑO PINAL)
Los vecinos del casco urbano y de la periferia de la capitalidad municipal de Maside se verán beneficiados por la instalación de una moderna planta de depuracion de aguas residuales, que se ubicará en la zona de As Barandillas, en las inmediaciones de la carretera Ourense-Pontevedra (N-541). El proyecto técnico fue aprobado unánimemente por la Corporación Municipal en una sesión plenaria celebrada en julio, 'e agora corresponde á Deputación provincial a adxudicación das obras', señala el alcalde, Celso Fernández.
El regidor recuerda que 'nas Barandillas está ubicada a antiga depuradora dende hai 20 anos, pero non ten un rendemento apropiado para absorber as augas fecais dunha poboación de 1.500 persoas, e por iso decidimos reforzar este servizo'. El funcionamiento de la planta es eléctrico, dotado de un sistema de depuración por electrolisis, y consta de un recipiente totalmente cerrado con un respiradero de gases. Los elevados gastos derivados del consumo eléctrico serán asumidos por la Diputación, 'xa que o Concello posúe unha planta máis pequena na parroquia de Garabás, e supón o desembolso anual de 16.000 euros na facturación de recibos', indica Celso Fernández.


FOSAS

Además, la instalación también dará respuesta a otro gasto que repercute en las arcas municipales: el tratamiento de los lodos de las fosas sépticas. La planta de depuración también recibirá este tipo de residuos, 'porque temos 38 fosas en todo o municipio e estamos a pagar a unha empresa 700 euros por cada una para a súa limpeza'. Un aspecto del proyecto que disgusta a los ecologistas, 'xa que se hai un tratamento de lodos, istes sempre producen cheiros', manifiesta Xulio Fernández, del colectivo 'Matar por matar non'. Representantes de esta asociación solicitaron en las oficinas de la Casa do Concello de Maside el acta del pleno de aprobación de la planta, 'e tres meses despois, aínda non o recibimos', añade Xulio Fernández.

Este colectivo considera que 'neste tema, hai certo oscurantismo por parte das autoridades municipais, que se supón deberían expoñer o proxecto publicamente, co obxectivo de que os cidadáns poidan revisalo e formular as alegacións que vexan necesarias', comenta el portavoz de los ecologistas.


RUMORES

Celso Fernández manifiesta, al respecto, que 'o expediente estivo exposto no prazo legal antes de que fose ó pleno da Corporación, e non houbo reclamacións'. El alcalde asegura que 'o sistema deste tipo de plantas garantiza que non produzan cheiros, á diferencia das antigas de leitos bacterianos e decantación, coma é o caso da nosa vella das Barandillas'. Fernández añade que 'tampouco son certos os rumores que fan circular os ecoloxistas e que apuntan á dotación dun terreo de 60.000 metros cadrados, para o asentamento de industrias, xa que o Concello non dispón desa superficie e xa me gustaría a min tela en propiedad'.

Te puede interesar