8-M

Día de la Mujer en la Praza Maior: “Hoxe non é día de festa, é de loita"

La jornada reivindicativa arrancó ya a mediodía en la ciudad. La Praza Maior acogía la concentración impulsada por Galegas 8M, en la que se lanzó un mensaje a favor de la igualdad, especialmente en el sector de atención a personas.

El 8 de marzo empezó en la ciudad en la Praza Maior, meta de la carrera "Son libre para correr", organizada por RunManiak Box001 y Consello Municipal de Deportes, y punto escogido por Galegas 8M para la concentración matutina. A mediodía, hora de inicio del acto reivindicativo, el espacio todavía acogía el evento deportivo. "Unha vez máis non se están respetando os espazos do feminismo, a nosa mobilización arrancaba ás 12, e vinte minutos despois aínda estaban ocupando a praza. Hoxe non é día de festa, é de loita", señalan desde el colectivo Galegas 8M. 

OURENSE (PRAZA MAIOR). 08/03/2020. OURENSE. Carreira da muller

La concentración aunó a pequeños y mayores que bajo consignas como "A nosa loita é cada día, somos mulleres e non mercadorías" dejaron claro que "todavía queda moito por facer" en materia de igualdad. La jornada de este 8 de marzo estuvo dedicada, especialmente, a las trabajadoras del sector de atención a personas –el llamado sector cuidados–, por ser tradicionalmente femenino.

"Os coidados son todos eses traballos imprescindibles para a vida asignados á muller, cando deberían ser asumidos colectivamente por toda a sociedade", reclamaron desde Galegas 8M durante la lectura del manifiesto. El colectivo pide cambios a nivel político y social, tales como mayores bajas maternales –"A nosa é a máis baixa de toda Europa"–, una conciliación laboral "real", con jornadas laborales menores, y "corresponsabilidad" con los hombres. Alumnas de la Escola Superior de Arte Dramática de Galicia (ESAD) también formaron parte de la concentración, donde recordaron su protesta por la "impunidad" y el "acoso" de parte del profesorado hacia las estudiantes. 

“Hai que vir"

La concentración, del mismo modo que en años anteriores, contó con una alta participación de familias. "Hai que vir, é necesario, e este ano trouxémolo a el porque é moi importante educar en igualdade dende o principio", explica María Conde, acompañada de Alfonso Diz y su hijo Breixo, de 15 meses.  

Meri Rodríguez y Luisa Pereira, de 16 y 17 años, consideran "moi importante" acudir a las movilizaciones del 8-M como fórmula de visibilizar la situación de la mujer. "Aínda hai moita discriminación, tanto nos máis maiores coma entre a xente nova, é necesario falar disto", apuntan. 

Las mujeres de la localidad de  Mazaricos (A Coruña) decidieron viajar con motivo del 8-M a Ourense, para "facer folga de verdade". "Queremos que as nosas mulleres teñan un día de ocio, para elas. Fomos ao balneario, viñemos a concentración e despois faremos un pouco de turismo na zona", apunta Sandra Alvite. 

Facebook Live a la retransmisión en directo del manifiesto:

Te puede interesar