El estado de la Torre de Sande, en Cartelle, llega al Parlamento

La rehabilitación y puesta en valor de la Torre de Sande, en Cartelle, protagoniza una batería de iniciativas presentada ante el Parlamento gallego por parte de la portavoz de Cultura del grupo socialista Noa Díaz. "O Castelo", como denominan en Sande a esta joya arquitectónica declarada Bien de Interés Cultural (BIC), "se atopa en tan mal estado de conservación que mesmo corre perigo a estabilidade da estrutura. De feito, está na Lista Vermella de Patrimonio", señala Díaz, crítica con la justificación de la Xunta que "aduce que non pode facer nada por tratarse dun ben de titularidade privada, contradicindo o que di a Lei 5/2016 de patrimonio cultural, que sinala á Administración autonómica como garante da conservación e protección do noso patrimonio".

La parlamentaria, tal y como reclaman desde hace tiempo sus compañeros de Cartelle, dice que "o máis razoable" dado que la propietaria "asegura non poder facerse cargo dos gastos de rehabilitación", es que se inicien los trámites de colaboración con las administraciones para que la Torre de Sande "pase a ser de titularidade pública e se proceda con urxencia á súa rehabilitación e posta en valor". 

En este punto, Díaz critica que el gobierno de Feijóo "paralizou un plan de actuación da Dirección Xeral de Patrimonio nas fortalezas da Raia Seca" puesto en marcha por el gobierno de Emilio Pérez Touriño para A Limia, Verín y Terra de Celanova.

Te puede interesar