Mascareñas: “É preciso loitar pola ciencia galega”

José Luis Mascareñas, en el acto de ingreso.
photo_camera José Luis Mascareñas, en el acto de ingreso.
El científico alaricano ingresó en la Real Academia Galega de Ciencias

El científico alaricano José Luis Mascareñas (Allariz, 1961), catedrático de Química Orgánica de la Universidade de Santiago (USC) y director del Centro Singular de Investigación en Química Biolóxica e Materiais Moleculares (CiQUS), forma parte ya de la Real Academia Galega de Ciencias (RAGC). “Non é só un recoñecemento para min, senón para toda a xente que traballou comigo todos estes anos”, asegura. 

El Pazo de San Roque, en Santiago, acogió ayer por la tarde el acto de ingreso como académico numerario de Mascareñas, un “profesor e investigador brillante” en palabras de Juan Lema, presidente de la RAGC. “Temos que destacar as relevantes técnicas de síntese que desenvolveu, así como as súas nove patentes”, recalcó Lema. 

El alaricano entra a formar parte de la treintena de académicos numerarios de la institución, que trabajan en la promoción de las ciencias en Galicia. “Para min, ingresar na RAGC é un premio, é a posibilidade de seguir loitando pola ciencia galega, do país”, explica Mascareñas, que centró su discurso en la relevancia de la “ciencia básica”. “A química está chea de exemplos que demostran como as investigacións ligadas á curiosidade teñen unha influencia decisiva no noso benestar”, destacó. 

Duros inicios

La trayectoria de Mascareñas, doctorado en la USC, incluye estancias en las universidades de Stanford, Harvard (Estados Unidos) y Cambridge (Reino Unido), así como en el Instituto Tecnológico de Massachusetts. Cuando volvió a Galicia, en la década de los 90, el panorama no era demasiado prometedor. “Non imaxinaba que fose posible levar a cabo un proxecto científico dende Galicia, había moitas dificultades para facer un grupo de investigación”, recuerda. Contra todo pronóstico, Mascareñas logró formar un pequeño grupo de investigadores gallegos que creció poco a poco, hasta impulsar el CiQUS.  “Tampouco esperaba chegar ata aquí. O meu xefe de Stanford díxome, antes de marchar dalí, que ía chegar lonxe, confiaba máis el en min ca eu”, asegura. 

Reconoce que figurar nunca fue su objetivo, pero aprovechará su presencia en la RAGC para seguir reivindicando el trabajo científico. “Queremos que a sociedade sexa consciente da relevancia da ciencia na sociedade. A pandemia da covid deixo clara a importancia”, apunta. El alaricano, además, es claro respecto a la calidad de los investigadores gallegos: “Somos competitivos a nivel internacional, e estamos aquí, no país”.

Te puede interesar