Ourense

Respuesta unánime ante Adif: “É unha decisión equivocada"

Ourense

Transporte

Respuesta unánime ante Adif: “É unha decisión equivocada"

Imagen de la estación de trenes de O Carballiño, afectada por la decisión. (Foto: Xesús Fariñas)
photo_cameraImagen de la estación de trenes de O Carballiño, afectada por la decisión. (Foto: Xesús Fariñas)
Carballiño y Ribadavia reclaman a Renfe no retirar la venta presencial de billetes en las estaciones

La respuesta política y social de Carballiño y Ribadavia al anuncio de Renfe del cierre del servicio de venta presencial en las estaciones es unánime: "É unha decisión equivocada". Vecinos y representantes reclaman a Adif dar marcha atrás en su decisión, que entraría en vigor el próximo 1 de enero.

"Estamos en contra de toda redución de servizos da nosa cidadanía e, no caso da nosa estación, é un lugar con moita historia detrás", explica César Fernández, alcalde de Ribadavia. "Xa enviamos un acordo plenario unánime para reclamar que se frene esta medida", apunta Francisco Fumega, alcalde de Carballiño. 

Sin venta, desde hace meses

En la villa del Arenteiro, los vecinos aseguran que no disfrutaban del servicio de venta presencial desde hace meses. "Non nos afecta moito, eu nunca puiden comprar o billete na estación dende que utilizo o tren", apunta una joven carballiñesa, que viaja semanalmente a Santiago. "Renfe alega que son 40 viaxes ao día, pero esta é a pescadilla que se morde a cola, sen venda presencial hai menos", comenta Fumega. 

Renfe ha anunciado que los billetes se podrán adquirir en las oficinas de Correos de las villas, una decisión que tampoco convence a muchos usuarios: "Correos abre de 8.30 a 14.30 e de luns a sábado, non creo que ninguén utilice ese recurso". 

La polémica decisión de Adif llega dos meses después de que centenares de vecinos de Carballiño se concentrasen en la estación para reclamar mejoras en el servicio ferroviario –sobre todo, en los trenes a Santiago, que cada fin de semana se quedan cortos de plazas para atender la demanda–. "Non só pedimos que non retiren os postos de venta, senon que melloren as comunicacións da vila con Ourense e con Santiago", asegura el regidor carballiñés.

Desde O Ribeiro, los usuarios también reclaman mejoras en el servicio, que ven "clave" para mantener un rural vivo. "Se houbera máis trens, uns horarios normais e uns prezos lóxicos, sería a mellor forma de conectar as vilas pequenas, medianas e grandes entre sí", reclama Uxía Álvarez, vecina de A Arnoia que estudia en Santiago.

Un futuro incierto

Los diputados del PP de Ourense en Madrid reclaman la marcha atrás de Adif y llevarán preguntas al Congreso sobre la situación. "Esta decisión prexudica claramente o mantemento dos servizos de calidade", apunta el diputado Celso Delgado. 

Espazo Común de Carballiño también critica la postura de Adif y augura un futuro sin trenes en la comarca: "Como aconteceu antes noutros lugares, o obxectivo é que os trens deixen de parar no Carballiño e obrigarnos a ir a Ourense para dispor de acceso a este servizo público".