García Mata, próximo teniente de alcalde, dice que ‘a gobernabilidade da cidade non vai sufrir’

Sánchez Vidal confirma la renuncia a todos sus cargos para evitar ’calquera fricción interna’

Andrés García Mata será el nuevo teniente de alcalde de la ciudad. Alexandre Sánchez Vidal hizo oficial ayer su renuncia a ser concejal. Tras 16 años, se lleva lo mejor, ‘os dous anos no goberno nos que podes facer aquelo polo que traballabas na oposición’ y lo peor, la ‘certa frustración de non recoller os froitos dese traballo’.
Alexandre Sánchez Vidal dejará de ser teniente de alcalde y concejal justo cuando se cumplan 16 años de su aterrizaje en la Corporación municipal. Respaldado por todos los ediles del BNG, ayer explicó la propuesta que acordó el martes el grupo municipal nacionalista y que tendrá que ser ratificada el sábado por la asamblea local de la formación: ‘Eu retírome de calquera representación no Concello de Ourense porque entendo que ó abandonar as miñas competencias como teniente de alcalde o lóxico é que abandone o propio Concello. A proposta de relevo se concreta en Andrés García Mata’.

Además del proceso abierto en la organización nacionalista tras los resultados del 1-M, la decisión ‘persoal’ del teniente de alcalde -negó interferencias de la ejecutiva nacional- pasa por una cuestión ‘biográfica’ y también por ‘eliminar calquer tipo de fricción interna que poida existir tanto no seo do grupo municipal coma no do BNG’. Al respecto, entiende que ‘as friccións son inevitables’ pero ‘o importante é ter moi claro como, cando e sobre todo para quen se traballa’. Tras agradecer a los ourensanos ‘a posibilidade de telos representado’, anunció que volverá a su trabajo en los servicios jurídicos del Sergas aunque ‘non me retiro da política porque eso é imposible. Vou seguir na militancia activa do BNG e non me retiro en absoluto das miñas posicións como nacionalista e como persoa de esquerdas’.

Tanto el todavía teniente de alcalde como su sucesor quisieron dejar claro que ‘a gobernabilidade da cidade non vai sufrir con esta decisión. O acordo de goberno que mantemos co PSOE vai seguir nos mesmos termos’, explicó García Mata, quien consideró la decisión de Sánchez Vidal como ‘de responsabilidade política’ tras los resultados de las pasadas elecciones. El hecho de que, a pesar de ello, Sánchez Vidal incrementase hace unas semanas sus áreas de gestión al asumir Termalismo fue atribuido a ‘que non podemos quedar baleiros de xestión’, si bien el propio teniente de alcalde prefirió no realizar comentarios al respecto.

Con el abandono de Sánchez Vidal y la incorporación como edil de Manuel Herminio Iglesias será necesaria una reestructuración de las áreas de gobierno de los nacionalistas. Según García Mata, ‘abordaremos o tema no grupo municipal. Alex tiña unhas áreas con moito peso, haberá que facer una redistribución. O debate está sen rematar e temos que contar co alcalde para comunicarlle a decisión’.

Sánchez Vidal comunicó ayer por la mañana al alcalde, Francisco Rodríguez, su voluntad de dejar la Corporación municipal. Rodríguez manifestaba su ‘máis profundo respecto polas decisións persoais e polas que tome o BNG como partido’. Trasladó a los ciudadanos ‘tranquilidade férrea no sentido de que hai un acordo de goberno establecido que permanece vivo e respectado e eso é o que interesesa ós cidadáns, que sigamos solu cionando os problemas’.

‘Consenso’ en el grupo municipal

Francisco Rodríguez habló de la nueva reestructuración del gobierno municipal y afirmó que ‘o que corresponde de maneira máis inmediata é o nomeamento dun novo teniente de alcalde. Eso é necesario porque se o alcalde non pode estar ten que haber alguén autorizado que asuma as responsabilidades do alcalde. Entendo que eso debe facerse de forma consensuada dentro do goberno municipal pero obviamente no marco establecido polos acordos que se levaron a cabo no seo do goberno’. El alcalde afirmó que ‘a delegación de competencias nas distintas áreas de momento aínda non toca’ y recordó que ‘estaba consensuado (en el pacto de gobierno) que o tenente alcalde era do BNG, terá que haber unha proposta do grupo municipal do BNG e logo tentaremos buscar ese consenso para nomealo’.



Te puede interesar