demografía

Viviendas vacías: "Calquera día arde unha aldea enteira"

Alcaldes del rural ourensano.
photo_camera Alcaldes del rural ourensano.
Los alcaldes alertan del problema de las casas deshabitadas, ante el peligro de que ocurra una desgracia

El abandono de viviendas en el rural, frente al resurgir en el norte de Portugal, es un problema "gravísimo" que tiene en alerta a los alcaldes de la raia ourensana, que advierten de que si no se toman medidas podría haber desgracias, por los riesgos de derrumbe o de incendio. "Tivemos casos de tirar parte da estrutura dunha casa deshabitada polo perigo para outra xente", señala el regidor de A Gudiña, José María Lago. 

Y no es el único. En Baltar, el alcalde, José Antonio Feijóo, reconoce que por el bien público han llegado a "rozar a ilegalidade", actuando en una casa "para meter unha cornixa cara adentro. É un problema incluso máis grave que o das franxas de seguridade para evitar incendios". Coincide con su homólogo de Verea, José Antonio Pérez Valado: "Nas franxas, polo menos, podes entrar co tractor desbrozadora se o dono non responde. Pero quen manda unha brigada a unha casa en abandono, co risco de derrube, quen asumiría esa responsabilidade?". 

Desde Oímbra, la alcaldesa, Ana Villarino, lo ve un "perigo", además de destacar que la falta de rehabilitación contribuye al "feísmo". Las medidas a tomar no son fáciles, pero todos creen que las administraciones han de implicarse. "Se non hai emprego, pouco faremos, porque o que ten que marchar fóra non vai quedar. Hai moitas palabras, como as da "España vaciada", pero cómpren feitos e que se vexan medidas eficaces", sostiene el regidor de Muíños, Plácido Álvarez. Y añade: "Cada vez somos menos, coñecémonos e é certo que as medidas drásticas custa tomalas".


El mayor hándicap


Localizar a los propietarios es un hándicap. "Enviamos unha notificación para que limpasen a maleza que saía dunha casa e respondéronnos que eles eran parentes", relata Feijóo. "Atopar aos donos é o máis complicado, o problema é cando é de oito propietarios, quen se fai cargo? Os concellos estamos indefensos", precisa Valado. 

Y alertan del problema de seguridad que supone este abandono. "Sae moita maleza e sabugueiros dalgunhas casas sen teito, calquera día árdenos unha aldea enteira", añade Feijóo, que pide que la Administración acometa soluciones con "os medios que sexa". 


Hay demanda: “As casas que se rehabilitaron están alugadas"


 Uno de los mayores problemas, como publicó el pasado domingo este periódico, es que muchas de las casas deshabitadas ni se rehabilitan ni se ponen en venta. Sucede en muchos lugares de la provincia, y también en la raia, donde solo el 5% de la vivienda vacía se pone en el circuito de venta, en contraposición con sus vecinos portugueses, que consiguen sacar al mercado el 21% de las casas sin ocupar. 

Los regidores sostienen que sí hay interés en instalarse en el rural, pero que en algunas ocasiones se ve laminado por la falta de casas habitables. "É unha pena que haxa xente que queira alugar non haxa casas habitables", afirma Ana Villarino, quien anima a la gente de Oímbra a rehabilitar: "Nestes anos, as que se rehabilitaron están alugadas e algunha vendida. Son familias que viñeron vivir aquí". Demanda hay, pero solo hay algunas casas en venta y alquiler. "Non nos podemos meter, hai axudas, e é cousa do propietario, ten que dar o paso", añade. 

En Entrimo, su regidor, Ramón Alonso, también ve que "empeza a haber algo de venda, máis que de aluguer, pero é unha porcentaxe pequena". En la misma línea que su homóloga, habla del problema de la falta de vivienda para instalarse. "Hai xente destinada para o colexio ou para traballos eventuais e élles difícil atopar para alugar". Los concellos ejercen como mediadores en muchos casos, como por ejemplo en Muíños, donde tienen una ventanilla con ofertas de vivienda, con la que trabajadores municipales "fan de intermediarios ata o punto de falar do prezo", comenta Álvarez. 

 En Entrimo, también tienen en mente buscar un cambio de tendencia: "En verán houbo moita xente que dixo que estaría interesada en ter unha pequena vivenda aquí", dice Alonso. 

Te puede interesar