El BNG, contra los eólicos de Statkraft y Avintia

El diputado del BNG, Néstor Rego, registró en el Congreso una serie de iniciativas "co obxectivo de descartar a implantación dos tres macroproxectos de Statkraft en Rebordechao, Prada e Barxas". El diseño de estos dos últimos afectan a las comarcas de Valdeorras y Trives, bien por estar proyectados aerogeneradores o por las infraestructuras de evacuación de la energía.

Además de oponerse a los planes, los nacionalistas reclaman "mecanismos correctores que atendan á xustiza social nos procedementos de adxucidación e novas pautas para que a producción enerxética reverta no abaratamento da factura para os territorios produtores". Néstor Rego argumentó su rechazo a los tres macroproyectos por la "grave e irreversíbel afectción sobre a calidade paisaxística, a fraxilidade e a vulnerabilidade ambiental nas fases de construción, explotación e desmantelamento". Además, afirmó que vulneran "as directivas europeas e as normas estatais e galegas en materia ambiental".

A su vez, la parlamentaria autonómica del BNG María González Albert, reclamó "a paralización dos cinco proxectos eólicos de Avintia, incluidos na ampliación da Rede Natura". Explicó que afectan principalmente a Valdeorras, pero también a las comarcas de Quiroga, Terras de Trives y Terras de Caldelas , además de comentar que, a pesar del intento de la empresa de fragmentarlos en cinco, obedecen a un único "megaproxecto".

"Estase regalando o espazo público e a paisaxe natural a grandes compañías foráneas a cambio de irrisorias compensacións para os propietarios e os concellos", dijo González Albert, que finalizó abogando por un "desenvolvemento eólico racional e fixado no país".

Te puede interesar