MÚSICA EN DIRECTO
Lembranza Solpor fue fiel a su cita con Celanova
CASA DOS POETAS
La Casa dos Poetas ha sido protagonista del trabajo de investigación del alumnado de Geografía de la Universidad de Santiago de Compostela, interesados en conocer y evaluar el impacto cualitativo que el patrimonio literario y monumental celanovés tiene sobre el territorio y las personas que lo habitan.
El territorio “non é so demografía e economía, tamén é calidade de vida, é vida cultural e vida asociativa, como a que hai nas terras de Celanova. É interesante porque iso tamén forma parte do territorio”, asegura Valerià Paül Carril, profesor del departamento de Geografía de la USC, quien enfatiza que “en xeral, poñemos demasiado o acento na xente que ven de fóra, no turismo. E no tanto na zona, nos veciños da vila. E isto -sobre la Casa dos Poetas- é calidade de vida, autoestima e motivo de orgullo para a xente”.
“O territorio non é so demografía e economía, tamén é calidade de vida, é vida cultural e vida asociativa”, asegura Valerià Paül Carril
En su visita a la casa familiar de Curros Enríquez, el alumnado se interesó por el impacto de la actividad cultural en la villa, cuál es su volumen de actividad y también cómo se financia y se trabaja en esta casa-museo que abrió sus puertas en 2006 y que ronda las 150.000 personas atendidas desde entonces. Paula Conde, su directora, trasladaba que “a veciñanza é consciente da actividade que se organiza na casa, porque nós facémola visible. Esta non é unha casa que recibe visitas, senón que organizamos eventos e tratamos de que a xente coñeza as actividades e o persoal”, dijo recordando las numerosas presentaciones literarias, exposiciones y talleres que se organizan mensualmente y también las visitas guiadas y los eventos externos, como el “Caldo de Gloria” en el que participa gran parte de la hostelería local para conmemorar el Día de Rosalía.
En el día a día, “traballamos para promover que os grupos veñan e que queden todo o día para que consuman aquí”, dijo, señalando también el interés de la Fundación por recuperar la Ruta Currosiana que, se une a otros senderos y rutas, como el propio Camino de San Rosendo a Santiago, un recurso emergente que se espera que sea un dinamizador social y económico.
El impacto de este tipo de infraestructuras, añadía el profesor de la USC, “é máis cualitativo, emocional, de darlle vida a esa rúa que sae da zona vella de Celanova que coñecer o impacto da súa actividade literaria na hostalería. Obviamente, hai grupos que veñen e comen, pero o impacto é máis cualitativo”, dijo, sin descartar que, en un futuro y viendo cómo se articula y si se aprovechan los elementos de cambio como la emigración, pueda ser clave para diferentes sectores.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
MÚSICA EN DIRECTO
Lembranza Solpor fue fiel a su cita con Celanova
CULTURA Y PATRIMONIO RENOVADOS
La Fundación Curros Enríquez renovará la sede
EXPOSITORES Y GASTRONOMÍA
Motos, lentejas y callos animarán Celanova este puente festivo
6 MILLÓNS DE INVESTIMENTO
As expropiacións para ampliar os carrís da OU-540, na primavera de 2026
Lo último