La Xunta retoma el control de población para el lobo

ACTIVIDAD CINEGÉTICA

Ourense fue en 2024 la segunda provincia con mayor número de ataques

La conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez, atiende a los medios de comunicación.
La conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez, atiende a los medios de comunicación. | José Paz

A Xunta de Galicia recupera desde hoy el Plan de Xestión do Lobo que tuvo que suspender en 2021 cuando el animal recibió el máximo nivel de protección medioambiental por parte del Gobierno central. Desde entonces, “non se puido facer ningún tipo de xestión”, indicaba la conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez.

Entre las medidas recogidas en el Diario Oficial de Galicia (DOG), y que se encuentran vigentes desde hoy sábado, la administración autonómica recuperará las batidas como forma de control poblacional para la especie. Según insistía la titular de Medio Ambiente, “en Galicia nunca se cazou o lobo nin se vai cazar. Sí se permitirán extraccións para protexer ó resto da biodiversidade”. Estas extracciones se harán a través de batidas autorizadas “cando se produza dano reitrado á gandeiría, es serán fruto do acordo entre a Xunta, os concellos e os tecores (Terrenos Cinegéticamente Ordenados)”.

Según detalló Vázquez “poderán autorizarse batidas e monteirías en Ourense durante 9 meses ó ano agás abril, maio e xuño”, cuando por ser época de cría doutras especies no está permitida la caza con cans. Entón non poderán facerse batidas, tan só esperas -donde el cazador debe permanecer oculto y aguardar a que se presente la pieza para poder dispararles, lo que requiere un punto fijo después de seguir el rastro-”.

"En 2024 os avisos de lobo en Ourense alcanzaron os 467, e o número de reses mortas creceu ata as 767", dijo Vázquez

Tanto las batidas como las esperas deberán ser autorizadas. Para ello, la Xunta ha recuperado el Plan de Xestión do Lobo en Galicia aprobado en 2008 bajo la presidencia de Emilio Pérez Touriño. En él se establecen tres niveles de gestión. En los dos primeros, la autorización podrá solicitarse en la correspondiente delegación de la Xunta, mientras que el tercer caso dependerá de la dirección Xeral de Patrimonio Natural.

Poderán facer esta solicitude tanto os gandeiros que se vexan afectados coma os tecores e, por suposto, os concellos”, relató Ángeles Vázquez, quien añadió que “o obxectivo é manter unha poboación estable de lobos, pero tamén de gandeiros e o resto de especias. Un alto número de lobos ameaza tanto ó corzo coma o cabalo salvaxe e á gandeiría extensiva, que é fonte de riqueza económica e biodiversidade”.

Dos al día

La conselleira de Medio Ambiente justificaba la decisión argumentando que “despois de que o lobo acadase a máxima protección medioambiental, o número de avisos creceu en Galicia un 77%, e o gando afectado un 57%. Tíñamos que actuar”, incidía, señalando a su vez que Ourense se ha visto especialmente golpeada por la imposibilidad de controlar la población de lobos.

Ourense é a segunda provincia galega en avisos e ataques durante os derradeiros anos”, relataba Vázquez, “en 2024 los avisos de lobo alcanzaron os 467, y el número de reses mortas creció hasta las 767, lo que significa dous mortes ó día por ataque de lobo”. Un incremento que la titular de Medio Ambiente atribuyó al crecimiento de las manadas durante esos años en los que no se pudo actuar contra ellas. “O número de manadas creceu un 37% en Galicia nos derradeiros 20 anos, pasando de 68 a 93, y están presentes en todo el territorio agás las áreas urbanas y el Baixo Miño”, señaló la conselleira, lo que le llevaba a afirmar que “Galicia ten máis poboación de lobos que Portugal e Francia xuntas”.

Al mismo tiempo, la conselleira insistió en que “tomamos estas decisións non por ideoloxía, senón dende un punto de vista técnico. O lobo volta a quedar entre as especies cinexéticas entre as que se poden tomar medidas de control, e o faremos para estabilizar a súa poboación”, concluía.

Contenido patrocinado

stats