Trasmiras y Sarreaus, en pie de guerra por su cuartel

GUARDIA CIVIL

Los alcaldes ven como una excusa el informe de riesgos laborales que condiciona su continuidad. Los vecinos también se preocupan por este desmantelamiento de los cuarteles rurales de la Guardia Civil en la provincia de Ourense

El actual edificio del cuartel de la Guardia Civil en el concello de Trasmiras.
El actual edificio del cuartel de la Guardia Civil en el concello de Trasmiras. | B.L.

El desmantelamiento de los cuarteles rurales de la Guardia Civil en la provincia de Ourense ha levantado preocupación entre los vecinos y la administración local, siendo el último caso el que se encuentra en el concello de Trasmiras y que da servicio a la zona. Los regidores populares de Trasmiras y Sarreaus, Emilio Pazos y Gumersindo Lamas, ofrecieron en la mañana de ayer una rueda de prensa conjunta para aclarar la situación actual del cuartel.

Emilio Pazos y Gumersindo Lamas.
Emilio Pazos y Gumersindo Lamas. | B.L.

La mayor parte de la exposición la asumió Emilio Pazos, quien estuvo arropado por un contingente de vecinos que llenaron la sala, y como el mismo regidor apuntó: “Se estades aquí é porque estades pensando o mesmo que pensamos nós”. La rueda de prensa se convocó a raíz de las últimas conversaciones entre la administración local y la Guardia Civil, en las que no se ha llegado a un acuerdo respecto a la continuidad del cuartel.

Emilio Pazos explicó que solicitó audiencia con el capitán de la compañía de Verín, Abel José Rodríguez, “que non tivo oportunidade de recibirme nin xuntarnos para falar do cuartel de Trasmiras”, pero que, de “imprevisto”, este le devolvió la llamada el pasado lunes, solicitando una reunión conjunta con el teniente coronel, Rafael Berguillo: “Comunicáronme que teñen un informe de prevención de riscos laborais (...) que lle dice que hai problemas no cuartel e que os axentes non poden estar aí”. Pazos aclaró que esos problemas eran los mismos que podía tener la Casa Consistorial -humedades y filtraciones-, a los que “fómoslle pondo solución e arranxáronse”.

Posible cierre

“Comunicáronme a posibilidade de que tivesen que traballar os axentes do cuartel de Trasmiras dende outros. Ante esta resposta o primeiro que penso eu é que se quere pechar o cuartel”, afirmó con rotundidad Pazos.

“Vaia por diante que non compartimos en absoluto a posibilidade de pechar cuarteis”, aclaró Pazos, confirmando que hoy se celebrará una reunión con el subdelegado del Gobierno, Eladio Santos: “El ao mellor propónnos problemas, nós imos a proporlle solucións”.

Pazos explicó que todos los años se hacen informes de las necesidades del edificio, “e este ano tamén se fixeron, e un construtor da aldea deu dous presupostos”, uno de cerca de 31.000 y otro de 64.000 euros “que están na comandancia dende xaneiro, polo que alguén decidiu non facer efectiva esta obra. Mañá preguntarémoslle ao subdelegado quen tomou esa decisión”.

El regidor de Trasmiras enumeró las soluciones y propuestas que ofrecerá a la subdelegación del Gobierno para poder conservar su cuartel: “Porémoslle a disposición inmediata a Escola de Musica, unhas instalacións rehabilitadas e válidas para que sigan exercendo o seu traballo. Ademais, presentaremos un anteproxecto que xa se está facendo dende hai tempo con este orzamento de 64.000 euros para facer as obras”.

Así, el regidor confirmó que “nós asumimos a rehabilitación integral do cuartel (...). O Concello de Trasmiras pode asumir esta obra sen problema ningún, non temos débeda e no seguinte orzamento pode ir unha obra de 65.000 euros perfectamente”. “Se hai outras intencións políticas terán que sair, porque polo tema económico non é”.

Gumersindo Lamas explicó que “xa se fixo unha colaboración económica no seu día cando se trasladou o cuartel, polo que non sería imposible, nin moito menos, volver a facelo. O que non pode ser é que a reforma do cuartel sexa a escusa para pechalo, porque os concellos non temos problema en asumir as partes que nos poidan corresponder”. La Guardia Civil no ha hecho declaraciones hasta el momento.

Los vecinos ven en la cercanía al cuerpo una condición imprescindible

Pazos aclaró que él está de acuerdo en que haya más patrullas y atención en el rural: “Pero iso faise gastando cartos”. Hoy el cuartel de Trasmiras goza de ocho agentes, “e a mínima que se convoca unha vacante, sóbranlle candidatos”. “A esencia da Gardia Civil é a cercanía, ter a confianza con esa persoa de poder contarlle o que pasa no pobo”, afirmó Pazos. Por su parte, Lamas incidió en que “polo rural apóstase investindo nel, e iso significa que as veces as infraestruturas son máis caras pero hai que facer o esforzo”.

Os veciños identifícanse co cuartel e, sobre todo, cos axentes, e coa proximidade que marca a diferenza”, afirmó Lamas, “seguiremos loitando, e por ganas, esforzos e cartos non vai ser”. Muchos vecinos manifestaron su descontento: “Que se faga o necesario o antes posible para que non se vaian”, a lo que Eugenia Atanes, la presidenta de la asociación de vecinos “Virxe da Gracia”, sumó que “se temos que facer unha manifestación, facémola”.

Contenido patrocinado

stats