Alerta sanitaria

Feijóo sobre la desecalada: "Galicia está nunha situación sólida"

Alberto Núñez Feijóo.
photo_camera Alberto Núñez Feijóo.
El presidente de la Xunta dice que 143 concellos podrían pasar directamente a fase 3 por lo que pide al Gobierno que aclare los criterios para establecer el paso de una fase a otra

 

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha explicado la situación en la que Galicia comienza la desescalada y ha insistido en que la comunidad está en un buen momento dentro de la crisis sanitaria por el coronavirus."Estamos nunha situación sólida dende o punto de vista sanitario", ha dicho el mandatario, que ha aludido a los indicadores epidemiológicos y sanitarios para explicar el momento en el que se encuentra  el territorio.

"Os pacientes ingresado reducíronse un 65 %, os contaxios baixaron de 500 a 100 diarios, desde finais de marzo. Se computamos, como quere o Goberno central, só as pcrs, onte so houbo 40 positivos. Onte fixemos 13.000 test", ha dicho Feijóo, que ha desglosado en rueda de prensa las condiciones en las que están los complejos hospitalarios gallegos."Tanto a disposición de camas, ucis, respiradores, coma no laboratorio e materias de protección. Estamos en disposición de entrar na fase de reactivación, pero non coñecemos os valores nin os puntos de corte de como se van facer", ha dicho Feijoo, que de nuevo ha reclamado al Gobierno central los datos de corte que se pedirán para pasar de una fase a otra.

"O problema que temos é que non sabemos os criterios sanitarios para saber se temos que pasar dunha fase a outra. Non pode ser que se movan polo impulso dunha orde ministerial de Sanidad", ha expresado el presidente de la Xunta. Feijóo ha comentado que "O Consello de Ministros debería ter aprobado eses criterios previamente pactados" porque "temos distintas simulacións, máis de 140 concellos poderían ir a fase 3 directamente". Además considera que todas las provincias estarían en condiciones de cumplir la fase uno.

Feijóo ha mostrado su preocupación sobre las "lagoas" del plan del ejecutivo central. "Todas as provincias están en disposición de cumplir esos criterios. A maioría dos distritos sanitarios cumpren os requisistos para pasar a fase 3 directamente. Algo que se prohibe, non sabemos por que, pero segundo o documento teñen que esperar seis semanas. Estas lagoas preocúpannos porque estamos a falar de familias e traballo".

Además, el presidente ha comentado que "Galicia ten unha tasa de letalidade do 6,2 %, unha das máis baixas de todo o estado, só por detrás de Ceuta e Melilla. E unha tasa de mortalidade do 20 %". Un hecho que achaca al trabajo de los sanitarios, pero también a que " o virus probablemente virus circulou menos por Galicia". Sobre las cifras de afectados por COVID-19 en la comunidad, Feijóo ha dicho que ayer no se registró ninguna muerte, mientras que hoy se han comunicado 4 fallecimientos. Para homenajear a todos las víctimas, el mandatario ha declarado el luto oficial en todo el mes de mayo.

En cuanto a los test, Feijóo ha indicado que la Xunta sigue comprando este material y que "traemos unha compra para adquirir máis de 3.000 batas, luvas, xel desinfectante, tubos para o transporte do virus e imos seguir comprando test, seguirémolo facendo durante un tempo". Asimismo, ha hecho referencia a la polémica con las pruebas de detección del coronavirus. "Ata hai moi pouco o Goberno díxonos que eses test valían para diagnosticar en residencias. Negueime e tiven moitas críticas. Os epidemiólogos que temos en Galicia acertaron. Os test que nos deu están avalados polo Instituto Carlos III. Estamos facendo ese estudio para coñecer a circulación do virus no ámbito da comunidade. Estamos reflexionando cruzar xunto co test outro tipo de proba para comprobar a verosimilitude dos resultado. E tamén cumpren as normas a nivel europeo para usalos para este tipo de estudios", ha dicho el presidente, que no ha confesado sus discrepancias con el Gobierno central en este punto. 

Te puede interesar